شهرستان ها

سرانه مصرف آرد در لرستان روزانه برای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سرانه مصرف آرد در استان روزانه برای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است.


حجت‌الله بیرانوند در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: سرانه مصرف گندم ما در لرستان سالانه ۳۰۰ هزار تن بوده و ۲۷۸ هزار تن مصرف سالانه آرد داریم که سرانه مصرف روزانه برای هر نفر ۱۲ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح هوشمندسازی یارانه نان در مجموع ۱۳۹۰ تن از سهمیه آرد استان کم شده که در مقابل مصرف استان زیاد مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند که با سهمیه شناوری که در اختیار ما است می‌توانیم آن‌ را جبران کنیم.

بیرانوند تصریح کرد: گندم مازاد خریداری شده در لرستان را به سایر استان‌ها می‌فرستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: ما تا ۱۲ درصد اُفت می‌توانیم گندم را از کشاورز خریداری کنیم و چیزی که مازاد بر این میزان باشد را نمی‌توانیم خریداری کنیم، بعضاً یک محموله داریم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد که نمی‌توانیم آن‌ها را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: یک نوع سلفخر داریم که از جهاد کشاورزی معرفی‌نامه می‌آورد و در صورت داشتن استانداردها گندم را از این افراد خریداری می‌کنیم.

بیرانوند تصریح کرد: قبل از سال ۹۵ یک مقدار برنج وارد کشور و به طبع آن وارد استان شد که آرسنیک بالایی داشت که توقیف شدند و وظیفه ما نظارت بر آن‌ها تا تبدیل به کالای صنعتی بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: الان نزدیک به ۳۰۰۰ تن برنج در انبار داریم که تاریخ مصرف آن‌ها محدود نیست و در طول سال توزیع و کالای جدید جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: میزان سبوس داخل آرد برای هر نوع نان متفاوت بوده و استاندارد خاص خود را دارد که باید رعایت شود.

بیرانوند تصریح کرد: ما تا سال ۱۴۰۰ به همه نانواها سرمایه در گردش دادیم و در سال ۱۴۰۱ متوقف شد اما در سال جدید از سر گرفته می‌شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا