شهرستان ها

سرانه ورزشی شمیرانات میانگین ۴۱ سانتی‌متر مربع است

شمیرانات- رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات گفت: سرانه ورزشی شمیرانات میانگین ۴۱ سانتی‌متر مربع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رحیمی‌پور، پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای ورزش شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار این شهرستان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش ۴ ماهه سال جاری گفت: کسب مقام نایب قهرمانی آسیا توسط تیم هاکی یخ، برگزاری هشتمین دوره مسابقات مسترکاپ بین المللی کاراته در سوهانک، کسب مدال نقره، طلا و برنز به ترتیب در رشته‌های شطرنج و تکواندو، برگزاری مسابقات بین المللی کیوکشین کاراته در لواسان از اقدامات در این مدت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفته شمیرانات با مشارکت ۲۱ هیئت ورزشی اظهار داشنت: در این زمینه میزبانی بیش از ۲۲ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف در سطح شهرستان، برگزاری بیش از ۱۲۱ فعالیت شامل کوهنوردی، گلگشت‌ها، پیاده‌روی خانوادگی، همایش، جشنواره و کلاس‌های آموزشی و مربی‌گری از جمله اقدامات در مدت مذکور بوده است.

رحیمی‌پور با اعلام اینکه، سرانه ورزشی شمیرانات میانگین ۴۱ سانتی‌متر مربع و تعداد هیئت‌های فعال از ۴۸ هیئت ورزشی شهرستان، ۴۱ هیئت است، عنوان داشت: طی مدت مذکور، آمار مدال‌های برون‌مرزی و بین المللی، به یک طلا، ۴ نقره و ۷ برنز، مدال‌های کشوری ۵ طلا و یک برنز، مدال‌های استانی ۱۰ طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز، رسیده است‌.

رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات استخر دارآباد با ۹۵ درصد پیشرفت را به عنوان پروژه عمرانی ورزش و جوانان شمیرانات نام برد که پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

رحیمی‌پور با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر استان تهران به میزبانی شمیرانات در ۳ رشته اسکیت، هاکی و گلف، ادامه داد: قهرمانی تیم بدمینتون پسران در مسابقات استعداد برتر، کسب مدال نقره در استعدادهای برتر (بوکس)، کسب مدال نایب قهرمانی بسکتبال پسران، کسب ۵ مدال در رشته تیراندازی (یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز)، کسب مدال نایب قهرمانی قایق‌رانی دختران، کسب ۵ مدال در رشته ژیمناستیک (یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز)، کسب مدال برنز در کاراته و کسب ۳ مدال در رشته اسکیت نیز از دیگر افتخارات ورزش شمیرانات در سال جاری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات اعلام کرد: در سطح شهرستان ۳۶ باشگاه دولتی و ۱۱۰ باشگاه خصوصی فعال است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته ۱۷ مجوز و در سال جاری تاکنون ۸ مجوز صادر شده و ۲۰ درخواست صدور مجوز نیز در دست بررسی قرار دارد، همچنین طی ۱۲۵ بازدید در طول ۴ ماهه ۱۴۰۲، سه واحد از اماکن ورزشی پلمب شده است‌.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا