شهرستان ها

سربازان وظیفه از وام اشتغالزایی بهره مند می شوند

یاسوج- معاون وظیفه عمومی فراجای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سربازان وظیفه از وام اشتغالزایی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بهروزی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سربازان منقضی از خدمت سال ۹۷ به بعد یعنی هرکسی که از اول فروردین سال ۹۷ از خدمت ترخیص شده و گواهی مهارت دارد و دوره مهارتی را طی کرده است، می‌تواند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و درخواستش را برای این وام ثبت کند.

وی با بیان اینکه شرط لازم برای بهره مندی از وام اشتغالزایی گذراندن دوره‌های مهارت آموزی است، گفت: برای دریافت این وام، خدمت در فراجا یا سپاه و ارتش تفاوتی نمی‌کند و برای همه سربازان عدد و رقم مشخص است.

بهروزی تصریح کرد: مبلغ وام اشتغالزایی ستاد کل نیروهای مسلح برای سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را دیده باشند در کل کشور پنج هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سود این وام چهار درصد است، گفت: ۱۸ بانک عامل اقدام به پرداخت این وام می‌کنند و بازپرداخت این وام‌ها نیز هفت ساله است و تفاوتی که با سال قبل دارد این است که در سال گذشته سربازان نمی‌دانستند برای استفاده از این وام‌ها باید به کجا مراجعه و ثبت نام کنند، اما در سال جاری می‌توانند در هر شهر و استانی که هستند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و درخواستشان را برای وام اشتغال زایی ثبت کنند.

بهروزی تصریح کرد: هر استان، جداگانه برای سربازان خود اقدام به پرداخت وام می‌کند و این موضوع به استان‌ها واگذار شده است و هر استان است که تعیین می‌کند که به سربازانش چه مقدار وام پرداخت کند و سرباز باید به کدام بانک مراجعه کند.

وی بیان داشت: البته این موضوع سبب نمی‌شود که در استان‌ها سلیقه‌ای رفتار شود چرا که ستاد کل نیروهای مسلح بر ساز و کار هر استان نظارت دارد و هر استان یک مبلغ خاصی سهمیه دارد که دولت آن را تعیین کرده است.

بهروزی یادآور شد: سهمیه بندی‌ها بر اساس سربازان هر استان تعیین شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا