شهرستان ها

سردار سلیمانی مصداق آیه «اشدا علی الکفار» بود

گرگان- رئیس مرکز اسلامی گلستان، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، خوش اخلاقی و أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار را از مهم ترین ویژگی های سردار سلیمانی برشمرد.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالگرد شهادت سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم، اگرچه وی را دیر شناختیم و به طور کامل نشناختیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه حتی دهه پنجاه و دهه شصتی ها هم سردار دل‌ها را به طور کامل نمی‌شناسند، افزود: با شناخت این شخصیت به یک مکتب با ویژگی‌های کامل می رسیم؛ مکتبی ارزشمند که از نگاه توحیدی و عبادی تمام مولفه ها را دارد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی انس با قرآن داشت و از دیگر ویژگی‌های مهم وی تجربه‌ای بود که هنگام جنگ به دست آورده بود و تمام فنون جنگی را به عنوان یک فرمانده بزرگ می‌دانست.

دیلم اضافه کرد: ولایتمداری این شخصیت زبانزد است و رهبر معظم انقلاب از وی رضایت کامل داشتند و همواره برای سردار دعا می‌کردند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: حاج قاسم به جذب حداکثری، اعتقاد داشت و گردآوردن افراد مختلف با نگاه‌های متفاوت و افکار گوناگون و پوشش‌های متنوع را مد نظر داشت.

دیلم تاکید کرد: این گفتمان هم اکنون باید در بین مدیران و مسئولان وجود داشته و جوانان را جذب کنیم تا در دام دشمن نیفتند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر سردار سلیمانی ایجاد وحدت بین مسلمانان و جهان اسلام بود؛ به عنوان مثال سرباز ترکمن آق قلایی را مسئول یک مجموعه‌ای در گردان کرد که به گفته خودش همگان تعجب کردند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: حاج قاسم، با تقریب بین مذاهب، جبهه مقاومت را برای مبارزه با استکبار و دشمنان و داعش تشکیل داد.

وی دفاع از مظلوم مقابله با ظالم خوش اخلاق و خوش اخلاقی و أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم را از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار برشمرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا