شهرستان ها

سرمایه گذاری۲۵۰۰ میلیاردی دولت برای انتقال سهم آب ساوه ازسد کوچری

ساوه-مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب از سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای پروژه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اتابک جعفری عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری که در مجاورت کارگاه این پروژه ملی در منطقه سلفچگان برگزار شد، اظهار کرد: برای مدیریت منابع آبی در شرایط کم‌آبی به همدلی و هم افزایی بین بخشی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم موضوعی انکارناپذیر است، اظهار کرد: باید بپذیریم که در شرایط کمبود و تنش آبی قرار داریم و تغییر اقلیم و خشکسالی اتفاق افتاده و برنامه ریزی ها باید برای شرایط فعلی با اتخاذ سازوکار مناسب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سدهای کشور با کاهش حجم آب ذخیره شده مواجه هستند، گفت: باید بپذیریم که سال خشکی را پیش رو داریم و باید برای تأمین و توزیع مناسب آب برنامه ریزی کرده و با فرهنگ سازی تلاش کنیم تا شرایط فعلی تنش آبی مدیریت شود.

جعفری با اشاره به اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تأمین نیاز آب ساوه و برخی روستاهای این شهرستان بخشی از آب روستاهای قم در مسیر انتقال آب تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای این پروژه گفت: دولت با تخصیص اعتباری که در حوزه تأمین آب انجام داده در جهاد آبرسانی پیشگام است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه گفت: برای عبور از بحران باید همه ارکان حاکمیت همدل و متحد شوند. خوشبختانه با اقدامات خوبی که انجام شده است در حوزه شرب، کمبود آب وجود نداشته و تنش آبی در شهرهایی که دچار این مشکل بودند برطرف شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا