شهرستان ها

سعید یوسف‌پور سرپرست محیط زیست چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- طی مراسمی سرپرست محیط زیست چهارمحال و بختیاری تکریم و معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست محیط زیست استان با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید مردمی شود، اظهار کرد: قوانین در این راستا باید اصلاح گردد تا امکان استفاده از ظرفیت مردمی مهیا شود.

علی حیدری گفت: ۸۵ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است، مطرح کرد: باید نگاه ویژه‌ای به این استان در حوزه بودجه و اعتبار محیط زیست و منابع طبیعی شود.

وی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست برای بهره‌مندی آیندگان از آن، مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات قابل توجهی برای محیط زیست استان تصویب شد اما باید در راستای جذب و تزریق اعتبار تلاش شود.

رفع تعرضات ارضی ۴۸ روستا با محیط زیست چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه این مراسم، تصریح کرد: بودجه، امکانات و نیروی انسانی با کمبود قابل توجهی مواجه است.

شهرام احمدی خشکیدگی درختان بلوط، افزایش گرد و غبار و ریزگردها و انتقال آب را از جمله مشکلات اساسی چهارمحال و بختیاری در این حوزه دانست و مطرح کرد: فعالیت‌هایی در راستای جلب مشارکت مردمی و ارتقای آموزش زیست محیطی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نخستین ذخیره‌گاه زیست کره کشور در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که این ذخیره‌گاه طرح جامع مدیریت را دارا است.

مدیرکل سابق حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به راه‌اندازی مرکز پسماندهای ویژه و پزشکی در استان اشاره کرد و افزود: مجوز ایجاد مرکز پسماندهای صنعتی در استان صادر شده است.

احمدی اعلام کرد: طی چند سال گذشته تعرضات ارضی ۴۸ روستای چهارمحال و بختیاری با محیط زیست استان بر طرف شده است.

وی به حق آبه تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: مطالعات این بخش انجام شده که باید وزارت نیرو به منظور تخصیص حق آبه ها اقدام کند.

سعید یوسف‌پور سرپرست جدید حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه محیط زیست سازمانی است که به مشارکت مردم وابسته است، گفت: برای رفع مشکلات در استان باید متناسب با ظرفیت هر شهرستان برنامه ریزی بر اساس منطق انجام شود تا استان به سمت و سوی توسعه پایدار حرکت کند.

در پایان این مراسم و سعید یوسف‌پور به عنوان سرپرست محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات هشت ساله شهرام احمدی تقدیر شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا