شهرستان ها

سمنان رتبه نخست کشور در تامین زیرساخت فیبرنوری برای ادارات را دارد

مدیر مخابرات منطقه سمنان؛

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: استان سمنان در زمینه تامین زیرساخت فیبرنوری برای نهاد‎ها و دستگاه‌های اجرایی رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.


به گزارش ایلنا، مجید دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان، اظهار کرد: طبق گزارش‌ها ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای پوشش تلفن ثابت در منزل هستند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با تاکید بر توسعه متوازن در حوزه ارتباطات، گفت: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان تحت پوشش ارتباط مخابراتی است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان ۱۲۰ درصد است و به بیانی دیگر، هر یک نفر از جمعیت استان سمنان، یک و ۲ دهم سیمکارت تلفن همراه دارد.

دارایی تصریح کرد: مخابرات منطقه سمنان در راستای تحقق توسعه متوازن هیچ متقاضی جامانده برای تلفن خط ثابت ندارد و اکنون برای هر پنج نفر ۲ خط تلفن ثابت فعال است.

وی یادآور شد: استان سمنان از لحاظ ضریب نفوذ اینترنت خانگی(ADSL) رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان تصریح کرد: استان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، بعد از پایتخت کشور، در رتبه دوم قرار دارد و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان قطب فناوری کشور است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا