شهرستان ها

سند ائتلاف مهارتی گلستان دهه فجر رونمایی می شود

گرگان مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: با هدف هم گرایی بین نهادهای هم‌سو در بخش مهارت آموزی، سند ائتلاف مهارتی گلستان در دهه فجر رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه کرایلو صبح پنجشنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: با هدف توسعه همگرایی بین نهادهای هم‌سو با حوزه مهارت آموزی مقرر است تا طی مراسم سند ائتلاف مهارتی استان گلستان در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان افزود: براساس مفاد این سند وظیفه مندی همه دستگاه‌های همکار ترسیم تا علاوه بر جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها، تکلیف و کار هر نهاد شفاف و روشن مشخص شود.

کرایلو گفت: به موازات کارگاه‌های دولتی و خصوصی، سیار یا ثابت تلاش کرده‌ایم به مباحث مرتبط با مراکز جوار و بین کارگاهی رونق بدهیم و از ظرفیت بنگاه‌های کسب و کار و واحدهای تولیدی استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به سبب سرعت بالای فن‌آوری ها، امکان بروزرسانی تجهیزات و اقلام مورد نیاز مهارت آموزان در مراکز فنی و حرفه‌ای به طور کامل ممکن نیست لذا تلاش می‌کنیم از مواد اولیه، تجهیزات و اقلام بنگاه‌های کسب و کار برای آموزش مهارت آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان ادامه دارد: تا سال گذشته ۲۰ مرکز جوار و بین کارگاهی در این استان فعال بود که این عدد در ایام الله دهه فجر به ۴۸ مرکز خواهد رسید و در همین راستا ۱۱ مرکز جوار در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: با هدف بهره گیری از توان بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، تعداد ۲۱۰ آموزشگاه خصوصی در یک سال گذشته افتتاح شده است؛ در حالی که تعداد این مراکز تا سال گذشته فقط ۷۰ مرکز بود.

کرایلو گفت: متأسفانه مردم و جامعه به خوبی آموزش فنی و حرفه‌ای را خوب نمی‌شناسند و ما هرچه تلاش می‌کنیم به اهداف خود برای شناساندن فعالیت‌ها، توان و ظرفیت موجود نمی‌رسیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا