شهرستان ها

سند جامع تحول کشاورزی تدوین شده است

اردبیل- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سند جامع تحول کشاورزی استان اردبیل به عنوان جامع ترین و کاملترین سند تحولی استان به صورت مساله محور و پروژه محور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: صادرات محصولات تولیدی گلخانه ای استان اردبیل به کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از افتخارات حوزه کشاورزی این استان است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی با شعار محرومیت زدایی در مناطق محروم و دور افتاده به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) تاسیس شد چرا که در آن مقطع که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود روستاهای کشور از هیچ گونه امکانات آب و برق و گاز و تلفن برخوردار نبود و امکانات رفاهی در بین روستائیان قابل مقایسه با شهرنشینان نبود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: این نهاد انقلابی با حداقل امکانات فعالیت جهادی خود را آغاز کرد و توانست در کمترین زمان ممکن ارزشمندترین امکانات را به روستاها ببرد برای آنان جاده آسفالته بسازد و روستاها را از نعمت آب و برق و گاز و تلفن بهره مند کند.

اژدری باتبریک فرارسیدن هفه جهاد کشاورزی به فعالان این عرصه تصریح کرد: سند جامع تحول کشاورزی استان اردبیل به عنوان جامع ترین و کاملترین سند تحولی استان به صورت مساله محور و پروژه محوربا رویکرد مدیریت جهادی، مدیریت بحران کم آبی، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد پایدار و ارتقای بهره وری با تکیه بر روش های دانش بنیان در راستای ادامه راه سنگر سازان بی سنگر تدوین و به مرجله اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: در حال حاصر استان اردبیل با تامین ۱۰۰ درصد بذر سورگوم رقم اسپیدسید کشور، تامین ۸۰ درصد بذر هیبرید ذرت بذری کشور، کسب رتبه اول کشور در تولید بذر چغندر، کسب رتبه اول کشوری در تولید عدس نقش کلیدی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد.

اژدری با اشاره به کارهای شاخص سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل بیان کرد: توسعه گلخانه و شهرک های گلخانه ای در سطح ۱۵۶ هکتار که در حال بهره برداری است و ۱۷۰ هکتار آن نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال احداث می باشد با اشتغالزایی ۱۵۶۰ نفر به صورت پایدار، احداث دو پروژه زیرساخت در شهرک گلخانه ای خلخال در سطح ۲۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و شهرک دامپروری ویرثق نیر در سطح ۱۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، صادرات محصولات تولیدی گلخانه ای به کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله فعالیت های شاخص این سازمان است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا