شهرستان ها

سند دار شدن ۹۰ درصد از اراضی ملی استان ایلام

ایلام-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سند دار شدن ۹۰ درصد از اراضی ملی استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی روز سه شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان ایلام با تاکید بر ضرورت تسهیل در صدور اسناد کشاورزی گفت: یکی از سیاست‌های کلان در قوە قضاییە تثبیت مالکیت اراضی است کە خوشبختانە اقدامات موثری در این زمینە در کشور و استان ایلام در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تنها برای یک درصد از اراضی کشاورزی استان ایلام سند صادر شده، افزود: استان ایلام در این زمینه با میانگین کشوری فاصله دارد که با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته می‌طلبد در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

بابایی در ادامه به شعار قوه قضائیه (نهضت خدمت رسانی به مردم) اشاره و اظهار داشت: تکریم مردم، ملاقات چهره به چهره، شنیدن مسائل آنان و پیگیری تا رفع کامل این مشکلات از موضوعاتی است که باید در دستور کار همه کارکنان دستگاه قضا قرار گیرد.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سند دار شدن ۹۰ درصد از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی استان ایلام خبر داد.

حسن بابایی در بازدید از واحدهای ثبتی شهرستان ایلام، حدنگاری اسناد ملی، طبیعی و کشاورزی را یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی استان ایلام حدنگاری اسناد آن‌ها انجام شده، افزود: استان ایلام یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی و کشاورزی دارد که از این میزان تا کنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار آن حدنگاری اسناد آن انجام شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف پلاک‌های که در کمیسیون‌های رفع تداخل مطرح هستند، اظهار کرد: علاوه بر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۷ وزارت خانه در این موضوع بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشترک دارند که می‌توانند در صدور اسناد حدنگاری مشارکت داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا