شهرستان ها

سهم ۹ میلیونی کرمانشاه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور

کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه گفت: عملیات اطفای حریق در کرمانشاه به کمک نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های مردمی به ۲ روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انشااله کولانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد با تبریک و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست نحوه عملکرد و رفتار ما در این امر مهم تأثیر گذار است و عملکرد ناشایست مردم خلاف طبیعت بوده که در امتداد آن در مقابل می‌توان شاهد ضرر و آسیب به خود انسان بود.

وی با اشاره به حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی به عنوان گستره حیات آدمی، افزود: حفاظت و حمایت از طبیعت نیازمند احترام و همکاری عموم مردم است و هر فرد باید خود را در این وظیفه مسئول بداند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: کاداستر اراضی یکی از برنامه‌های اجرایی شده در سال گذشته بود که بر اساس آن از یک میلیون و ۶۱۷ هزار هکتار اراضی ملی استان کرمانشاه برای بیش از ۹۹.۵ درصد سند تک برگ کاداستری صادر شده و مابقی این اراضی به دلیل بروز مشکلات حقوقی هنوز وارد این طرح نشدند.

کولانی خاطر نشان کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی کاهش مدت زمان استعلامات و پاسخگویی به درخواست را به دنبال داشت و پیش از اجرای کامل طرح کاداستر ۴۵ روز زمان برای استعلامات نیاز بود اما امروز میانگین آن به ۲ روز رسیده است و جزو استان برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به رتبه خوب استان در پنجره واحد زمین، گفت: این طرح در کاربرد پایشی و استعلامی طراحی شده که با بررسی این پنجره واحد زیرساخت‌ها، وضعیت زمین و تخلفات صورت گرفته مورد برسی و پایش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به مدت زمان اطفای حریق اشاره و عنوان کرد: یکی عوامل مهم در فرایند خاموش سازی آتش سوزی‌ها همکاری‌های کردم مردم بود اما عملیات اطفا حریق در سال‌های گذشته که حدود هشت ساعت ساعت زمان لازم داشت امروز به ۲ ساعت رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه بیان داشت: هم اکنون ۳۱۲ دمنده برای اطفا حریق در استان موجود است که در مهار آتش سوزی‌ها در کنار همکاری‌های مردم بسیار کمک کننده است.

کولانی به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح برای مدت چهار سال برنامه ریزی شده که سهم استان کرمانشاه در این مدت ۹ میلیون و ۱۰۰ اصله است که در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ اصله نهال موجود داریم.

وی در پایان تاکید کرد: زیر ساخت‌های لازم برای کاشت نهال در مناطق سردسیر و گرمسیر برنامه‌ریزی شده و امکان تهیه انواع نهال‌های سازگار با آب و هوای متفاوت فراهم شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا