شهرستان ها

سوادآموزی ریشه‌ای عمیق در آموزه‌های اسلامی دارد

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سوادآموزی ریشه ای عمیق در آموزه های اسلامی دارد و رسیدن به مرتبه درک توحید پروردگار، برای صاحبان علم امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی روز شنبه در همایشی که به مناسبت هفته سوادآموزی با حضور کارکنان معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: امام خمینی (ره) برای ریشه کنی بی سوادی و از بین بردن این معضل اجتماعی در جامعه، دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند و خیل بسیاری از افراد بعد از انقلاب با این فرمان امام راحل از نعمت سواد بهره مند شدند.

وی با اشاره به آیه مبارکه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» به بیان اهمیت یادگیری و نوشتن در دین مبین اسلام پرداخت و اضافه کرد: یکی از نعمت‌های مهمی که خداوند متعال به انسان عطا کرد و به آن قسم می‌خورد، نعمت خواندن و نوشتن است.

حجت الاسلام قریشی توجه ویژه به موضوع سواد و یادگیری توسط مسؤولان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کار مسؤولان آموزش و پرورش در امر سوادآموزی ادامه کار خداوند و پیامبران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آیه ۱۲ سوره یاسین ادامه داد: در صورتی که به فردی علم می‌آموزید تا زمانی که زنده است و از این علم در راه خدمت به خلق، پدر و مادرش و جامعه استفاده می‌کند، ثوابش برای شما ثبت و ضبط می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با مقدس خواندن کار سوادآموزی گفت: با تلاش‌های مسؤولان در این بخش و هموار شدن مسیر می‌توان شاهد از بین رفتن معضل بی سوادی در استان بود.

از اول تا هفتم دی ماه به نام هفته سواد آموزی در کشور نامگذاری شده است؛ این نهضت عظیم علم آموزی در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا