شهرستان ها

سیاست های غلط موجب ایجاد بحران آب در چهارمحال وبختیاری شد

بروجن- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند، گفت: سیاست های غلط موجب ایجاد مشکل بحران آب در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عصر چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران چهارمحال و بختیاری که با حضور ربیس بنیاد مستضعفان برگزار شد با بیان اینکه شهرستان بروجن در مسیر ارتباطی استان های فلات مرکزی و استان های جنوب و جنوب غرب کشور قرار دارد، اظهار کرد: این شهرستان دارای موقعیت استراتژیک است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند، عنوان کرد: سیاست های غلط موجب ایجاد مشکل بحران آب در این استان شده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: به دلیل تغییر اقلیم ایجاد شده در استان و خشکسالی های پی در پی تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گلخانه ای ضروری است.

بروجن ظرفیت راه اندازی نیروگاه خورشیدی را دارد

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان بالا است، مطرح کرد: به دلیل نبود شغل، بسیاری از مردم چهارمحال و بختیاری به استان های دیگر مهاجرت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی به پائین بودن میانگین درآمدی مردم در استان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در این استان موجب رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه شهرستان بروجن ظرفیت راه اندازی نیروگاه خورشیدی را دارد، عنوان کرد: به منظور راه اندازی این نیروگاه ضروری است سرمایه گذارانی همچون بنیاد مستضعفان به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کشت گیاهان دارویی در شهرستان بروجن وجود دارد، اظهار کرد: با ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی در این منطقه می توان نرخ بیکاری را کاهش و رونق اقتصادی را در جامعه به وجود آورد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا