شهرستان ها

سیاست کلان بنیاد شهید چابک سازی منابع انسانی است

تبریز-سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تاکید کرد: سیاست کلان بنیاد شهید بر مبنای چابک سازی و سبک سازی منابع انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی صبح پنج شنبه در هفتمین نشست منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» که به میزبانی مرند برگزار شد، چالش کمبود نیروی انسانی در بنیاد شهید را موضوعی سراسری عنوان کرد و در عین حال گفت: برابر سیاست معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، این نهاد در مقولۀ نیروی انسانی، به مسالۀ چابک بودن اهمیت بسیاری می‌دهد.

وی ادامه داد: فعلاً هیچ برنامه و مجوز قانونی برای سنگین کردن، گسترش تشکیلات و افزایش نیروی انسانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود ندارد و ادارات شهرستانیِ بنیاد شهید در آذربایجان شرقی نیز باید خود را با این سیاست، سازگار کنند.

وی در ادامه، هدف از برگزاری نشست‌های تحولیِ منطقه ایِ بنیاد شهید آذربایجان شرقی را بررسی چالش‌ها و تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف بنیادهای شهرستانی توصیف و اظهار امیدواری کرد خروجی این برنامۀ ابتکاری، ارائۀ بهترین خدمات به جامعۀ هدف باشد.

سلمانی با مثبت ارزیابی کردن نتیجۀ ۶ نوبتِ قبلیِ سفر کاروان تحولی بنیاد شهید آذربایجان شرقی تاکید کرد: البته در دور دوم سفرها، عملکردها باید پربارتر از وضع فعلی باشد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: توفیقات و عملکرد مثبت و کارآمد همکاران زحمتکش و پرتلاش شهرستان‌ها به موازات برخی از کاستی‌ها دیده می‌شود و در ارزیابی‌ها، مدّ نظر ستاد استان است.

سلمانی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای خدمت گفت: سانحۀ سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، ضایعۀ جبران ناپذیری برای ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان است.

در هفتمین و واپسین نشست منطقه‌ای تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، سرپرست این بنیاد، معاون تعاون اداره کل و رؤسای ادارات این معاونت به هم اندیشی با رؤسا و کارشناسانِ متناظر در ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر پرداخته و راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش تر نخستین جلسه از سلسله جلسات تحول بنیاد شهید استان در حوزه معاونت تعاون به میزبانی ستاد استانی و با حضور مسئولان بنیاد تبریز، دومین جلسه به میزبانی بناب و با حضور مسئولان بنیادهای مراغه، ملکان و بناب، سومین جلسه به میزبانی سراب و با حضور مسئولان بنیادهای هریس، بستان آباد و سراب، چهارمین جلسه به میزبانی اهر و با حضور مسئولان بنیادهای اهر و کلیبر، پنجیمن جلسه به میزبانی میانه و با حضور مسئولان بنیادهای میانه و هریس و ششمین جلسه به میزبانی عجب شیر و با حضور مسئولان بنیادهای عجب شیر، اسکو و آذرشهر برگزار شده بود و جلسه مرند، آخرین جلسه از دور اول این نشست‌های منطقه‌ای محسوب می‌شد.

در جلسۀ مرند علاوه بر سخنرانی عمومی مدیران و سخنرانی‌های تخصصی رؤسای ادارات معاونت تعاون بنیاد شهید آذربایجان شرقی، رؤسا و کارشناسان بنیاد شهید شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر نیز هر کدام ضمن ارائۀ گزارشی از عملکرد خود، به سوالات مطرح شده از سوی مسئولان ستاد استانی پاسخ دادند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا