شهرستان ها

سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی از روش آبیاری نوین استفاده کنند

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیب‌زمینی‌کاران دشت اردبیل برای تولید محصول در سال‌جاری باید از روش‌های آبیاری نوین بهره بیشتری ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده عصر پنجشنبه در جریان بازدید از اراضی آماده کشت سیب‌زمینی در اردبیل اظهار کرد: کشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل آغاز شده و همکاران ما تلاش می‌کنند تا بر اساس نظام الگوی کشت زارعین را متوجه اهمیت کشت و زرع با آب کمتر و بهره‌وری بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار هکتار از اراضی دشت اردبیل به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافته که عمده آنها با روش‌های مدرن آبیاری می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امیدواریم الزام زارعین دشت اردبیل به استفاده از روش‌های نوین آبیاری مورد توجه قرار گرفته و اطلاع‌رسانی وسیعی را در این حوزه شاهد باشیم تا در فصل تابستان زارعین دچار مشکل آبیاری ثقلی و یا غرقابی نشوند.

تقی‌زاده افزود: حجم ذخیره آب در پشت سدها پایین آمده و ما با چالش جدی آب در بخش کشاورزی روبه‌رو هستیم و با توجه به اولویت تأمین آب شرب در اردبیل و سایر شهرستان‌ها، بهتر است کشاورزان کشت و زرع خود را به موقع انجام داده و از آبیاری‌های مدرن و روش‌های ارائه شده کارشناسی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سایر کشت و زرع‌ها نیز بهتر است الگوی کشت و روش‌های جدید بیشتر مورد توجه زارعین قرار گیرد تا زمینه و بستر تولید مناسب محصولات به ویژه سیب‌زمینی را به عنوان محصول استراتژیک شاهد باشیم.

تقی‌زاده اضافه کرد: با کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی راهکارهای علمی و کارشناسی را با تدوین الگوی کشت ارائه کرده تا به تناسب کشت و زرع، ما افزایش بهره‌وری را شاهد باشیم و کشاورزان محصولات خود را با کیفیت مناسب وارد عرصه بازار کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به کشت عمده سیب‌زمینی در دشت اردبیل و جایگاه ممتازی که استان ما در این حوزه دارد، انتظار بر این است تا زارعین اقدامات مؤثر و راهبردی را در کشت مناسب سیب‌زمینی و عمل‌آوری آن انجام دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا