شهرستان ها

سیدامین موسوی

اهواز- «سیدامین موسوی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: خوزستان

حوزه انتخابیه: اهواز، باوی، حمیدیه و کارون

شعار انتخاباتی: به عمل کار بر آید به شعار نیست


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سیدامین موسوی» یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

سوالات کشوری:

مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم نظارت دقیق بر اجرای قوانین توسط قوه مجریه.

مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

ایجاد کار گروه‌هایی که زیر مجموعه کمسیون‌ها باشند و نقش نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده بگیرند.

نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون مجلس ویترین نظام می‌باشد

همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همه باید در راستای یک هدف مشخص گام بردارند

مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

دل‌زدگی مردم از نظام و عدم اطمینان به مسئولان.

مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

یک نماینده با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد گروه‌های متعدد و ایجاد دیدارهای عمومی با مردم نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ورزد.

طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید همدرد مردم بود

سوالات استانی:

کم آبی شدید حوزه‌های آبی و خشکیدگی اکثر رودخانه‌ها و آبگیرهای استان، یکی از مهمترین مشکلات استان است. برای حل این معضل چه تدبیری دارید؟

با جلوگیری از سدسازی‌های بی رویه و غیر کارشناسی در بالا دست و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه‌ها.

خوزستان با وجود صنایع بزرگ فولاد، نفت، پتروشیمی و کشاورزی در رده بالای بیکاری کشور قرار دارد. به نظر شما علت چیست و چه تدبیری برای حل این مسئله دارید؟

عدم وجود آئین نامه‌های استخدامی و اجرای صحیح این آئین نامه‌ها، عدم اولویت بندی به استخدام اشخاص بومی، استفاده نکردن از نیروهای جوان و متخصص و بومی، نبود نظارت دقیق بر استخدام‌ها.

عدم توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی یکی از دیگر مسائل استان است. برای استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی چه برنامه‌ای دارید؟

باید به فکر برنامه‌ریزی و توسعه بازارچه‌های مرزی و ایجاد کمیته‌های مشترک بازرگانی با کشورهای هم‌مرز بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا