شهرستان ها

سیستان و بلوچستان محروم نیست

اصفهان – استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد و استان محرومی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی ظهر یکشنبه در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد و استان محرومی نیست.

وی ادامه داد: اولین ظرفیت این استان، اقتصاد و تجارت است که در نوع خود بی‌نظیر است و در حوزه بازارچه‌های مرزی می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشور پاکستان ایجاد ۲ شهرک و ۱۰ بازارچه را توافق کرده‌ایم که در حال احداث هستند.

کرمی ظرفیت‌های منطقه چابهار را بی‌نظیر و منحصر به فرد دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت تجارت این استان با افغانستان، پاکستان، عمان و کشورهای آفریقایی فراهم است و می‌توان از این ظرفیت بهره‌مند شد.

وی با اشاره به ظرفیت اقتصاد معادن در استان سیستان و بلوچستان، افزود: احداث و راه‌اندازی ۷ کارخانه مس را در این استان برنامه‌ریزی و در سفر رئیس جمهور شهید احداث کارخانه مس و طلای استان را آغاز کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تلاش ما این است که با حضور بخش خصوصی از سراسر کشور ظرفیت‌های کم نظیر این استان فعال شود.

کرمی در مورد اقتصاد کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: باغات جدیدی از خرما، موز، انبه و … در این استان ایجاد کردیم و به دنبال صادرات محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اقتصاد دیگر این استان را در حوزه دریا دانست و اظهار کرد: موجودات دریایی منحصربفردی که در این خطه وجود دارد ما را مجاب کرده تا علاوه بر تشکیل مرکز تحقیقات یک دانشگاه نیز در این منطقه احداث کنیم.

کرمی ادامه داد: ظرفیت‌های پرورش ماهی و استفاده از موجودات دریایی در حوزه داروسازی و سایر حوزه‌ها فراهم است.

وی اقتصاد گردشگری، پتروشیمی و فولاد را نیز از ویژگی‌های کم نظیر این استان دانست و گفت: درصدد هستیم باتوجه به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان جهت ارتقا و تکمیل زنجیره‌های تولید کشور با سایر استان‌ها بالأخص استان اصفهان تعامل داشته باشیم تا با همراهی بین استانی، ظرفیت کشور را در حوزه‌های مختلف ارتقا ببخشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا