شهرستان ها

شاخص‌های اقتصادی کرمانشاه بهبود یافته است

کرمانشاه- مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت در جذب سرمایه گذار در استان کرمانشاه، گفت: شاخص‌های اقتصادی استان کرمانشاه بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رشیدی اقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی از مهمترین اقدامات اقتصادی در استان کرمانشاه بوده است که سبب رشد شاخص اقتصادی کرمانشاه شده است.

وی افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به زبان‌های مختلف در بین سرمایه گذاران خارجی در شبکه‌های تلویزیونی و مجازی یکی از اقداماتی تأثیر گذار در جذب سرمایه گذار بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه تصریح کرد: بسته‌های اقتصادی سرمایه گذاری معرفی شده به سرمایه گذراران خارجی و داخلی از مبالغ پایین آغاز شده تا مگا پروژه‌ها بوده است.

وی همچنین به تدوین ژئواطلس اقتصادی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این طرح ۶۰ درصد اجرایی و تدوین شده و تکمیل آن در دستور کار است.

رشیدی اقدم خاطرنشان کرد: آمار ثبت شده سرمایه گذاران خارجی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول است و فاز دوم فروآلیاژ با سرمایه گذاری شرکت چینی و همچنین ۲ پروژه دیگر با حضور سرمایه گذران آلمانی و عراقی از دیگر اقدامات سال جاری است.

وی ادامه داد: در کنار توجه به سرمایه گذاری خارجی به سرمایه گذاری داخلی نیز توجه داریم و سرمایه گذار برای یک پروژه ۵ هزار میلیاردی اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه همچنین به مساله درگاه ملی مجوزها به عنوان یک وعده عملی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: این طرح در کاهش بروکراسی در ادارات و تسهیل در تولید راهگشا بوده و از آغاز سال ۱۴۰۱ تا به امروز بیش از ۳۵ هزار درخواست در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های ثبت شده بیش از ۱۸ هزار مجوز صادر شده است.

رشیدی اقدم یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت و تا پایان سال ۱۵۰۰ میلیارد دیگر پرداخت خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا