شهرستان ها

شاخص آلودگی هوا در سمنان عدد ۱۰۱ را نشان می دهد

سمنان- نگاهی به شاخص روزانه آلودگی هوا نشان می‌دهد که غلظت آلاینده‌ها در مرکز استان سمنان ۱۰۱ واحد برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان سمنان صبح آدینه میزان آلاینده‌ها در مرکز استان را ۱۰۱ واحد نشان داده‌اند در صورتی که این شاخص در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار زیر ۵۰ است.

وضعیت آلودگی هوا در سمنان اگر چه قدری نسبت به روزهای قبل بهتر است اما همچنان در سطح غیرقابل قبول یا همان ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد به این ترتیب سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مزمن، بیماران تنفسی، بانوان باردار و… در این هوا بهتر است که از خانه خارج نشوند.

علت اصلی این پدیده را کارشناسان دو موضوع شامل آلودگی شدید صنعتی و وارونگی هوا در سمنان می‌دانند پدیده‌ای که متأسفانه چاره‌ای هم برای آن اندیشیده نشده است در حالی که می‌توان به کارخانه‌های صنعتی هشدار داد در صورت عدم استفاده از فیلترهای تمیز کننده هوا، می‌توان حتی درب آن کارخانه‌ها را برای مدتی بست.

پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که تا سه روز دیگر دست کم وضعیت چنین باقی خواهد ماند چرا که وزش باد شدید که بتواند هوا را قدری پاکیزه کند پیش نخواهد آمد هرچند از فردا بر میزان ابرها در مرکز استان افزوده خواهد شد و حتی در ارتفاعات شمالی استان شاهد بارندگی نیز خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۱۲ و سه درجه بالای صفر اعلام شده و آسمان نیمه ابری خواهد بود از اواسط هفته آتی کم کم بر میزان ابرها در سمنان افزوده خواهد شد همچنین از روز دوشنبه هفته آتی دمای هوا در سمنان روند نزولی خواهد گرفت و به صورت محسوسی کم می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا