شهرستان ها

شبکه اشراق زنجان با «چله گجه سی» به استقبال شب یلدا می رود

زنجان-صدا و سیمای استان زنجان همزمان با پایان فصل پاییز  برنامه های متنوعی را برای شب یلدای خانواده های زنجانی تدارک دیده است و با «چله گجه سی» به استقبال شب یلدا می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اشراق در ویژه برنامه زنده «چله گجه سی» با دکور ویژه و المان‌های بومی از محل مجموعه فرهنگی-ورزشی مادران و کودکان، فضای شب یلدای خانواده‌های زنجانی را بازآفرینی می‌کند.

در این برنامه ۸ کرسی سنتی بنام هشت شهرستان استان و یک کرسی مختص عشایر کوچنده محلی برپا و هنرمندان و خانواده‌هایی از شهرهای مختلف در این کرسی‌ها حضور خواهند داشت.
حضور هنرمندان و خواننده‌های بومی، محلی و ملی، موسیقی آذری و آشقی، قصه گویی، گزارش از سرای سالمندان، جشن یلدای مدارس، غذاهای شب یلدای شهرستان‌ها، شاهنامه و حافظ خوانی همچنین پخت غذای محلی در دکور برنامه، پخش نمایش‌های طنز، دعوت از چهره‌های محبوب و مردمی به عنوان مهمان در برنامه، مسابقه تلفنی و تبریک غیرحضوری از آیتم‌های این برنامه است که از ساعت ۲۰:۳۰ پنج شنبه تا ساعت یک بامداد روز جمعه به مدت بیش از ۲۵۰ دقیقه همراه بینندگان شبکه اشراق خواهد بود.

فیلم‌های داستانی بنام خونچا، بیزیم چله، هندوانه شب یلدا و گون چیخدی هم روزهای ۵ شنبه و جمعه از شبکه اشراق تقدیم مخاطبان خواهد شد.

شبکه استانی صدا هم در قالب برنامه‌های عصر و شامگاهی آخشاملار از ساعت ۱۸، کندیمیز از ساعت ۱۹، دوزدان ساعت ۲۱ و برنامه اولدوز از ساعت ۲۲ در آیتم‌های ویژه ای به استقبال طولانی‌ترین شب سال خواهد رفت.

برنامه طنز و پرمخاطب رادیو یعنی دوزدان هم ویژه شب یلدا تدارک دیده شده و با آیتم‌های شاد و طنز و انواع نمایش، گزارش و صدای مخاطبان هم تقدیم شنوندگان خواهدشد.
معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش۴ گزارش ویژه با محوریت کنترل بازار، ۳ گزارش خبری ویژه از شب یلدای مناطق شهری و روستایی، دعوت از کارشناسان در گفتگوی زنده خبری، همراه مخاطبان بخش‌های خبری خواهد بود.

معاونت فضای مجازی مرکز نیز با تولید و انتشار آیتم کوتاه شب یلدا با محوریت دورهمی، برگزاری پویش «دورهمی شب یلدا» با محوریت دریافت عکس از شب‌نشینی‌های یلدایی، معرفی آداب و رسوم و فلسفه شب یلدا و اطلاع‌رسانی برنامه‌های سیما و صدا در خصوص شب یلدا، همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.

با همت واحدهای مختلف تولیدی، فنی و پشتیبانی صداوسیمای استان زنجان سعی شده با تدارک برنامه‌های شاد، مفرح و جذاب، لحظات و خاطره‌های به یادماندنی برای مخاطبان شبکه استانی در طولانی‌ترین شب سال فراهم شود که امیدوارم مورد پسند مخاطبان عزیز قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا