شهرستان ها

شرایط اختصاص خودروی وارداتی به جانبازان بالای 50 درصد


جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت


مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به شرایط اختصاص خودروی‌های وارداتی به جانبازان بالای ۵۰ درصد در کشور، گفت: سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، میثم اروز،  بعد از ظهر امروز پنجشنبه (20مهر1402) در جریان بازدید از  پروژه مسکن ۲۲۴ واحدی ایثارگران زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حوزه مسکن اقدامات متعددی برای خانه‌دار شدن جامعه ایثارگری صورت گرفته است، گفت: یکی از پروژه‌های مسکن ایثارگری در استان زنجان واقع است که ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و در هشت طبقه و هفت بلوک در حال ساخت است.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه نبود نقدیندگی بود، ادامه داد: در همین راستا پیگیری کردیم که ۲۲۴ وام برای افراد متقاضی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تعلق پیدا کند که خوشبختانه این موضوع محقق شد.

وی، با اشاره به اینکه در برخی از استانهای کشور، از جمله تهران در شهر پرند نیز ۲۸۸ واحد در حال ساخت است، اضافه کرد: در استان مرکزی نیز نظیر همین پروژه برای ۲۶۴ نفر از متقاضیان در حال ساخت است و در مرحله تعیین قطعه قرار دارد.

این مسئول در کشور، با بیان اینکه هدف بنیاد شهید این است که تمام ایثارگران صاحب زمین یا مسکن شوند، اضافه کرد: مقرر شده معافیت‌ها در نهضت ملی اعمال شود البته این مسکن‌ها شامل افرادی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده‌اند.

اروز با بیان اینکه ستاد مرکزی بنیاد شهید پیگیر حل مشکلات مسکن جامعه ایثارگری است، گفت: به دنبال این هستیم که همه جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی همچنین درخصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان، تاکید کرد: بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه واردات خودرو را آغاز کرد چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه برای سایر مشمولان، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است، افزود: در پیش نویس آیین نامه پیشنهاد کردیم تا واردات خودرو برای جانبازان از ۱۰۰ درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

وی، گفت: جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت.

این مسئول، افزود: سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت و طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است و هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزهاست.

اروز، در پایان تاکید کرد: در مورد خودروهای داخلی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان با اقساط ۶۰ ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده و قرار است برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا