شهرستان ها

شروع 110 پروژه آبخیزداری در استان با سفر رئیس جمهور



استاندار فارس گفت: مباحث مرتبط با آبخیزداری را در این استان بسیار جدی دنبال کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در آیین آغاز عملیات طرح های آبخیزداری و احیای قنوات استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی که به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: در قرارداد اولی که در ارتباط با آب روستایی با بسیج سازندگی و قرارگاه امام مجتبی (ع) داشته ایم؛ در زمینه آبرسانی به 372 روستای استان قرارداد بسته شد که تا امروز بیش از 70 درصد کار پیش رفته و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با اجرای این توافق و تکمیل این 372 پروژه، 195 هزار نفر از مردم استان منتفع خواهند شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یک توافق دیگر بسته شد که بر اساس آن 700 روستای دیگر استان را که با تانکر یا با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی آبرسانی می‌شد را ساماندهی و آبرسانی کنیم تا مشکلات تابستان سال آینده استان کمتر شود.

ایمانیه افزود: در بحث آبخیزداری در استان اقداماتی از جمله ایجاد قرارگاه جهادی با حضور اساتید دانشگاه، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و سپاه انجام داده ایم و علاوه بر این خیرین را نیز پای کار آوردیم و در مجموع نهضت خوبی در استان شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان، شروع 110 پروژه آبخیزداری را در شیراز و استان خواهیم داشت.

ContentImages_185495

ایمانیه افزود: حدود یک میلیون هکتار از این قراردادی که با قرارگاه امام مجتبی (ع) منعقد شده با اعتبار سه و نیم همت؛ که از این اعتبار 2 و چهار دهم همت سهم استان و 1/1 دهم همت سهم قرارگاه است.

وی ادامه داد: انتظار داریم که در تامین 2 و چهار دهم همت که بنا است توسط استان تامین شود به ما اجازه داده شود که از طریق مولد سازی یا راه‌های دیگر تامین اعتبار کنیم.

ایمانیه افزود: بحث مربوط به تغذیه مصنوعی افزایش داشته اما بحث استخرهای ذخیره آب به شدت کاهش داده شده است.

وی اظهار کرد: در این ارتباط 2 پیشنهاد داریم که یکی اینکه تعدادی از سرمایه گذاران استانی و خیرین حاضر هستند که اگر از همان آبخیزداری که ایجاد می کنیم قسمتی از آب حاصل شده را به خودشان تخصیص دهیم و قسمتی از زمین های پایین دست آبخیزداری را نیز بتوانند به شکل گلخانه ای درآورند، آنها کل هزینه آبخیزداری را خودشان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بررسی کردیم که هیات دولت در سال 87 یک مصوبه دارد که بند ب ماده پنج که چنین اجازه‌ای را می دهد و اگر این اجازه را هیات دولت دو باره تمدید کند ما در استان فارس برای انجام این کار متقاضیان بسیاری داریم.

استاندار فارس گفت: اگر خیرین ببینند که قسمتی از آورده را دولت می پردازد آنها هم پای کار می آیند و این به ایجاد تحول در کل کشور کمک می کند.

در ادامه مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن پذیرش پیشنهادات استاندار فارس گفت: در بحث پیشنهاد استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاران که کار درستی است با وزیر نیرو صحبت خواهیم کرد که این کار دنبال شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا