شهرستان ها

شرکت ۲۱ هزار رأی اولی خوزستانی در انتخابات ریاست جمهوری

اهواز- رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۲۱ هزار رأی اولی در خوزستان برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های حاضر می شوندغ.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله افرازه شهاوند بیان کرد: تمهیدهای لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان خوزستان فراهم شده است. از سوی وزارت کشور برخی از ملزومات برگزاری انتخابات به استان ارسال شده و تا چند روز آینده برخی دیگر اقلام از جمله تعرفه‌های رأی نیز ارسال خواهد شد.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری در هر شعبه اخذ رأی حدود ۲۲ نفر شامل اعضای اجرایی، ناظران شورای نگهبان، بازرسان و مأموران انتظامی حضور دارند. توسط وزارت کشور ۴ دوره آموزشی برای اعضای هیأت‌های اجرایی، فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل شهرستان‌های خوزستان برگزار شده و از هفته آینده نیز آموزش اعضای اجرایی شعب اخذ رأی توسط مربیان آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: متولدان هشتم تیر ماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. در استان خوزستان ۲۱ هزار رأی اولی وجود دارد که برای نخستین بار در انتخابات حضور خواهند یافت و در سرنوشت کشورمان مشارکت می‌کنند.

افرازه شهاوند اظهار کرد: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده بشود، انتخابات در روز پانزدهم تیر ماه برگزار خواهد شد و متولدان ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در این انتخابات رأی بدهند. شرکت کنندگان برای رأی دادن در انتخابات فقط باید شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند. تمامی مراحل رأی‌گیری به جز اخذ رأی تمام الکترونیکی است و به علت اینکه احراز هویت به صورت الکترونیکی است، در شناسنامه مهر زده نمی‌شود.

وی گفت: همه مسؤولان، افراد اثرگذار، رسانه‌ها و شخصیت‌های جامعه دارای مخاطب باید در راستای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند و این مصداق جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا