شهرستان ها

شطرنج باز هندی صدرنشین دور هفتم «جام رشت» شد

رشت- شطرنج باز هندی در دور هفتم گروه A در رقابت های بین المللی شطرنج دریای کاسپین «جام رشت» صدرنشین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مسابقات بین المللی دریای کاسپین «جام رشت» در پایان دور هفتم جدول A شطرنج باز هندی صدرنشین شد.

در پایان دور هفتم این مسابقات همیال گوسیان از هندوستان با برتری برابر حریفش و کسب ۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، آرش طاهباز و آریا امیدی شطرنجبازان ایرانی به همراه موهان کوشاگرا و گارگ آرادهیا از هندوستان، هاویک هایراپاتیان از ارمنستان، آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان و رحمان محمد فهاد از بنگلادش با کسب ۵ و نیم امتیاز در تعقیب صدرنشین جدول گروه A این مسابقات هستند.

در مهم‌ترین بازی‌های برگزار شده دور هفتم این رقابت‌ها و در جدول A که شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی بالای ۱۸۰۰ حضور دارند، سید محراب خوشکلام مغلوب هیمال گوسیان از هند شد، بازی موهان کوشاگرا با گارگ آرادهیا شطرنجبازان هندوستانی و دیدار هاویک هایراپاتیان از ارمنستان با رحمان محمد فهاد از بنگلادش مساوی شد.

همچنین دیدار آرش طاهباز با آریا امیدی با نتیجه مساوی خاتمه یافت و آذر میرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان مقابل کازبک پریمتوف قزاقستانی به برتری دست یافت.

در پایان دور هشتم رقابت‌های جدول گروه دوم نیز که شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور دارند، علی موسی وند، مانی طاهری و مهدی آخوند زاده با ۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارند، امین عباس زاده، محمد معصومی، هیراد صابری، امیرحسن علیزاده، کسری دانشور و محمدمهدی سلطانی با کسب ۶.۵ امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت از عصر ۲۳ بهمن با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۶ کشور در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده و به مدت ۹ روز ادامه دارد.

مسابقات در ۳ جدول پیگیری می‌شود که جدول اول که معروف به جدول A و اساتید است، شطرنج بازانی که دارای رتبه بین المللی بالای ۱۸۰۰ هستند با هم رقابت می‌کنند.

در جدول دوم یا B شطرنج بازان دارای رتبه بین المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول سوم شطرنج بازان رده سنی نوجوان با هم رقابت می‌پردازند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا