شهرستان ها

شماره نامزدهای انتخاباتی سرمشق برنامه های چهار ساله است

اراک- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شماره نامزدهای انتخاباتی تابلو و سرمشق برنامه های چهار ساله است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنرانی خود برای مردم اراک گفت: وقتی می‌گوئیم یک دنیا فرصت یک ایران جهش، همین نفت که به فلان قیمت فروش می‌رود در کشور دیگر به فرآورده تبدیل و فروش می‌رود که با استفاده از فرصت بزرگ نیروی جوان و تحصیل کرده و متخصص دیگر نیاز به فروش نفت نیست و می‌توان نفت منطقه را خرید و ارزآوری کرد.

جلیلی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در ادامه مسیر انقلاب اسلامی توقف نخواهد کرد و بنا دارد کشور را جهش و ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی نشان داد که کشور معطل نمی‌ماند و می‌تواند با قدرتی برود؛ جمهوری اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند و به قله‌ها نکاه می‌کند.

جلیلی گفت: اگر می‌گوئیم یک جهان فرصت را نمی‌خواهیم از دست بدهیم وظیفه دینی و شرعی و ملی ماست که با وحدت و انسجام ملی به آن خواهیم رسید، در این مسیر نباید دچار تردید شد چرا که یک عزم و اراده قوی می‌خواهد.
وی افزود: رئیس جمهور کشور باید این فرصت‌ها را شناخته باشد و فردای انتخابات شروع به عملیات کند. در این مسیر با شک وارد نشده‌ایم، این مسیر را با بصیرت انتخاب کردیم و با قوت ادامه می‌دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز دعوا بر سر قله‌ها است و می‌گویند چرا شما در یک عرصه پیشرفت می‌کنید، امروز در یک جهان فرصت هستیم و فرصت‌ها همیشه نمی‌ماند و اگر استفاده کردید بهره مند می‌شود و اگر استفاده نشود ممکن است به تهدید تبدیل شود؛ برای استقاده از ظرفیت جوانان متخصص نیز باید یه موقع برنامه ریزی شود.

جلیلی گفت: حرف ما برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف است. حرف ما این است که با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌ها، کشور را به جایگاه تراز و قله‌ها برسانیم.

وی تاکید کرد: ما باید فاصله علمی و قدرتی که امزوز وجود دارد را با سایرین تا ۱۰۰ سال آینده حفظ کرد که چرا اینقدر دشمنان از ما بغض و کینه دارند چرا که می‌بینند آن حرکتی که شروع شد به حداقل‌ها بسنده نکرد.

جلیلی ادامه داد: امروز دعوا سر حداقل‌ها نیست، امروز صدها موشک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنیم و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ آنها نگران این قدرت روزافزون ایران هستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک مسیر یا تصمیمی به موقع و در زمان خود رخ ندهد ۴۰ سال عقب خواهید اقتاد، اینجاست که انتخاب‌ها مهم است و نشان می‌دهد که باید حرکتی در خور ملت ایران داشته یاشیم‌.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجاست که انتخاب‌ها مهم است، برخی می‌گویند در کشور آسیب و ضعف داریم و ما اگر آسیبی داریم، آن را می‌توان با قدرت و قوت برطرف کرد. دشمن اعتراف می‌کند نقاطی را که تحریم کرده است مثل صنایع دفاعی، ایران در همان نقاط پیشرفت داشته است. آیا این را در خودرو یا کشاورزی نمی‌توانیم انجام دهیم.

جلیلی گفت: امروز اگر یک جهان فرصت داریم لازمه آن یک ایران جهش است و این انجام نمی‌شود مگر با یک دولت نقش آفرین، که هم خودش به موقع تصمیم بگیرد و صحیح انجام دهد و نقش آفرینی‌های کند و بستر را فراهم کند تا مردم با همه توانمندی‌ها بتوانند نقش پرشکوه را ایفا کنند

وی تاکید کرد: دشمن از ما کینه دارد چون زمان می‌گفتند حق ندارید کوچک‌ترین حرفی به رژیم صهیونیستی بزنید اما امروز وقتی عزیز از ما شهید کرده و جسارتی می‌کنند، از این کشور صدها موشک به درون رژیم صهیونیستی فرستاده می‌شود و او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

جلیلی بیان کرد: ایران در مرز دانش حرکت می‌کند. ما در یک جهان فرصت هستیم اما فرصت‌ها همیشگی نمی‌ماند. اگر از فرصت استفاده نکنیم، آنها به تهدید تبدیل می‌شوند. رؤسای جمهور آمریکا در سه سند امنیت ملی خود بیان کرده‌اند که باید فاصله علمی خود با سایر کشورها تا صد سال آینده باقی بماند. الان بحث هوش مصنوعی مطرح است و آمریکا می‌خواهد در این زمینه انحصار ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم اراک در مصلی ضمن تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: استان مرکزی و شهر اراک یک استان پرافتخار است و بزرگترین افتخار قرن و ملت و امت اسلامی این است که امام بزرگوار از این استان برخاسته است، این استان افتخار دارد شخصیتی چون امیرکبیر به عنوان یک الگو را پرورش داده است.

وی افزود: در صحبت از پیشرفت و موفقیت شاهد و الگوی بزرگ امیرکبیر است، این شخصیت کمتر از ۳ سال اقدامات زیادی انجام داد و نشان داد موفقیت‌های بزرگ را رقم زد.

جلیلی ادامه داد: استان مرکزی خاستگاه بسیاری از مراجع و دانشمندان و بزرگان بوده که برای ما موجب افتخار است.

وی با طرح این سوال که چرا امشب جمع شده‌ایم گفت: صحبت از یک انتخاب است، انتخابی که قبل از اینکه درباره یک فرد باشد درباره یک مسیر است، مردم استان مرکزی اقدامی بزرگ و حرکتی ارزشمند انجام داده‌اند که وقتی شهید رئیسی به استان وارد شد و اقدامات ارزشمند را دید، قول مساعد به مردم داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبل از حضور در این محل با کارگران هپکو دیدار داشتم که دیده شد چگونه همه این کارگران در سوگ خدمتگزار و خادم خود شهید جمهور گریستند،؛ رئیسی چه کرده بود که این وقت شب کارگران جمع شوند و با عظمت از وی یاد کنند.

جلیلی گفت: شهید جمهور خدمت همراه با صداقت داشت، وعده‌هایی داد و صادقانه با همه توان وعده‌ها را اجرایی کرد و با ایفای نقش برای همین وعده‌ها تمام وجود خود را تقدیم کرد و امروز خدا چنین عزتی به وی داد.

وی بیان کرد: در ۱۱ سال گذشته اگر از مسیر صحبت می‌کنیم یکی از تلخ‌ترین خاطرات روزی بود که کارگران هپکو به تهران آمدند و برخی از اتفاقات هپکو را بیان کردند و گفتند که کارخانه هپکو در سال ۸۶ بالغ بر ۱۸۰۰ ماشین آلات سنگین راهسازی تولید می کرده و اکنون تولید به صفر رسیده و کارگران چند ماه است حقوق نگرفته‌اند.

جلیلی اضافه کرد: یکی از کارگران از شدت فشار اقدام به خودکشی داشته و اما خاطره شیرین این است که یک ساعت پیش در هپکو همان کارگر از آرامش و آسایش خود گفت که این را مدیون شهید رئیسی می‌دانستند.

وی گفت: امروز در یک نقطه مهم برای انتخاب هستیم و مسیر صحیح این است که بعد از ۸ سال به مردم گفته شود با این کار و مسیر در روابط خارجی مشکلات حل می‌شود که نتیجه آن دلار ۲۵۰۰ تومانی ۱۰ برابر شد و تحریم‌ها افزایش داشت.

جلیلی گفت: شهید رئیسی با عظمت خود این ریل را تغییر داد و روابط خود را با تمام دنیا برقرار کرد و اعتقاد داشت تعامل سازنده باید با جهان باشد، نتیجه حرکت این شد که کسانی که گفتند بیشتر از ۲۰۰ هزار بشکه نفت نمی‌توانیم بفروشیم مگر امتیازهایی دهیم، شهید رئیسی نشان داد مشکلی برای فروش نفت نیست و می‌توان یک و نیم میلیون بشکه نفت را فروخت.

وی بیان کرد: افرادی که از راهبرد فشار حداکثری می‌گفتند، شکست فاحش خوردند و این ادعای ما نیست و عین اظهارات آمریکایی‌ها است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در یک نقطه تاریخی هستیم، باید بدانیم کدام ریل و مسیر باید دنبال شود؟ باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم.

جلیلی گفت: افرادی که با ما ادعای دشمنی دارند می‌گویند روی تحولات جهاتی به گونه‌ای پیش رفته که قدرت ایران ارتقا داشته و ایران امروز یک عنصر تأثیرگذار در معادلات جهانی است، امروز فرصت‌های فراوانی برای کشور در عرصه منطقه و جهان در زمینه‌های مختلف ایجاد شده که موقعیتی کم نظیر است و طبق گفته رهبری برخی از این فرصت‌ها هر ۱۰۰ سال یکبار پیش می‌آید.

وی افزود: در درون کشور فرصت‌های فراوان و بسیار داریم، اگر خداوند به برخی کشورها موهبتی داده به ایران فرصت‌های ارزشمند زیاری داده که مهمترین آن فرصت بزرگ نیروی انسان جوان و تحصیل کرده و متخصص است.

جلیلی گفت: اگر نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری شعاری را بیان می‌کند باید تابلو برنامه‌های ۴ ساله و سرمشق ۴ ساله وی باشد؛ این شعار باید عصاره برنامه یک کاندیدای ریاست جمهوری باشد.

وی گفت: امروز جهانی از فرصت‌ها وجود دارد و ثمره آن باید یک ایران جهش باشد. این یک شعار نیست بلکه برنامه عملیاتی است.

جلیلی ادامه داد: ما باید دولتی انتخاب کنیم که به جهانی از فرصت‌ها و جهش ایران باور داشته باشد و لازمه تحقق این شعار، داشتن برنامه و مشارکت هر ایرانی است..

وی عنوان کرد: هر روستای ما باید یک سلولی برای جهش تولید باشد. هر مرکز علمی، دانشگاه قرارگاهی برای پیشرفت کشور باشد که ما برای این هدف برنامه داریم. این مسیر را با برنامه و شناخت انتخاب کرده‌ایم و با مشارکت مردم، این قله پیشرفت فتح خواهد شد.

جلیلی گفت: اگر امروز صحبت از جهش می‌کنیم به این معنا نیست که نقاط ضعف و آسیب را نمی‌بینیم و برای رفع ضعف‌ها برنامه نداریم. ضعف را با قدرت و شناخت کامل از فرصت‌ها می‌توان برطرف کرد.

وی اضافه کرد: باید برای استفاده از فرصت‌ها برنامه داشت. این ملت از هر حادثه‌ای، حماسه خلق کرده است. این ملت حادثه تلخ فقدان رئیس جمهور را به یک حماسه خلق کرد. کسانی که پنجه به آفتاب کشیده و به شهید رئیسی جسارت می‌کند بدانند که این ملت حافظ آبروی شهید رئیسی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این کار باید به قدرت به جهان نشان داده شود که اگر امروز ملت ایران یک جهان فرصت دارد با آن یک ایران جهش ایجاد می‌کند.

جلیلی گفت: مدیرعامل هپکو می‌گفت گفت قول می‌دهیم که می‌توانیم به ۲۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برسیم، کارگران با همه توان می‌گفتند کارخانه را می‌توان احیا کرد و به نا فرصت دهید و در ۲ سالی که شهید رئیسی به انها فرصت داد نشان دادند این نقش پرشکوه را چگونه اجرا کردند.

وی تاکید کرد: دولت باید پای کار بیاید و نقش‌ها و ظرفیت‌ها را به رسمیت بشناسد و به جای ۲۵۰ میلیون دلار یک میلیارد ارزآوری برای کشور و هزاران شغل ایجاد کند که این همان قدرت ملت است که ممکن است.

جلیلی افزود: امروز ۴۰ هزار روستا داریم، که هر روستا باید به یک سلول جهش بزرگ برای کشور تبدیل شوند و هر مرکز علمی و دانشگاه قرارگاهی برای عملیات پیشرفت کشور باشد.

وی تاکید کرد: می‌توان بسیاری از واردات را در همین استان مرکزی تولید کرد و استان مرکزی موفقیت‌ها را نشان داده است، پالایشگاه شازند اولین پالایشگاه بعد از انقلاب بود و نشان داد چکونه می‌توان چگونه از بسیاری فشارهای دشمن جلوگیری کرد، زمانی تهدید می‌کردند با تحریم بنزین بر ملت ما فشار میاید که پالایشگاه شازند ایجاد و در بنزین خودکفا شدیم.

جلیلی تاکید کرد: کشوری که بیش از صد سال نفت و گاز دارد، امروز نباید دغدغه فروش نفت داشته باشد و شهید رئیسی نشان داد می‌توان نفت فروخت آمریکا هیچ غلطی نکند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:
وقتی می‌گوئیم یک دنیا فرصت یک ایران جهش، همین نفت که به فلان قیمت فروش می‌رود در کشور دیگر به فرآورده تبدیل و فروش می‌رود که با استفاده از فرصت بزرگ نیروی جوان و تحصیل کرده و متخصص دیگر نیاز به فروش نفت نیست و می‌توان نفت منطقه را خرید و ارزآوری کرد.

جلیلی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در ادامه مسیر انقلاب اسلامی توقف نخواهد کرد و بنا دارد کشور را جهش و ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی نشان داد که کشور معطل نمی‌ماند و می‌تواند با قدرتی برود؛ جمهوری اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند و به قله‌ها نگاه می‌کند.

جلیلی گفت: اگر می‌گوئیم یک جهان فرصت را نمی‌خواهیم از دست بدهیم وظیفه دینی و شرعی و ملی ماست که با وحدت و انسجام ملی به آن خواهیم رسید، در این مسیر نباید دچار تردید شد چرا که یک عزم و اراده قوی می‌خواهد.

وی افزود: رئیس جمهور کشور باید این فرصت‌ها را شناخته باشد و فردای انتخابات شروع به عملیات کند. در این مسیر با شک وارد نشده‌ایم، این مسیر را با بصیرت انتخاب کردیم و با قوت ادامه می‌دهیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز دعوا بر سر قله‌ها است و می‌گویند چرا شما در یک عرصه پیشرفت می‌کنید، امروز در یک جهان فرصت هستیم و فرصت‌ها همیشه نمی‌ماند و اگر استفاده کردید بهره مند می‌شود و اگر استفاده نشود ممکن است به تهدید تبدیل شود؛ برای استفاده از ظرفیت جوانان متخصص نیز باید یه موقع برنامه ریزی شود.

جلیلی گفت: حرف ما برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف است. حرف ما این است که با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌ها، کشور را به جایگاه تراز و قله‌ها برسانیم.

وی تاکید کرد: ما باید فاصله علمی و قدرتی که امروز وجود دارد را با سایرین تا ۱۰۰ سال آینده حفظ کرد که چرا اینقدر دشمنان از ما بغض و کینه دارند چرا که می‌بینند آن حرکتی که شروع شد به حداقل‌ها بسنده نکرد.

جلیلی ادامه داد: امروز دعوا سر حداقل‌ها نیست، امروز صدها موشک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنیم و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ آنها نگران این قدرت روزافزون ایران هستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک مسیر یا تصمیمی به موقع و در زمان خود رخ ندهد ۴۰ سال عقب خواهید افتاد، اینجاست که انتخاب‌ها مهم است و نشان می‌دهد که باید حرکتی در خور ملت ایران داشته یاشیم‌.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجاست که انتخاب‌ها مهم است، برخی می‌گویند در کشور آسیب و ضعف داریم و ما اگر آسیبی داریم، آن را می‌توان با قدرت و قوت برطرف کرد. دشمن اعتراف می‌کند نقاطی را که تحریم کرده است مثل صنایع دفاعی، ایران در همان نقاط پیشرفت داشته است. آیا این را در خودرو یا کشاورزی نمی‌توانیم انجام دهیم.

جلیلی گفت: امروز اگر یک جهان فرصت داریم لازمه آن یک ایران جهش است و این انجام نمی‌شود مگر با یک دولت نقش آفرین، که هم خودش به موقع تصمیم بگیرد و صحیح انجام دهد و نقش آفرینی‌های کند و بستر را فراهم کند تا مردم با همه توانمندی‌ها بتوانند نقش پرشکوه را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: دشمن از ما کینه دارد چون زمان می‌گفتند حق ندارید کوچک‌ترین حرفی به رژیم صهیونیستی بزنید اما امروز وقتی عزیز از ما شهید کرده و جسارتی می‌کنند، از این کشور صدها موشک به درون رژیم صهیونیستی فرستاده می‌شود و او هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

جلیلی بیان کرد: ایران در مرز دانش حرکت می‌کند. ما در یک جهان فرصت هستیم اما فرصت‌ها همیشگی نمی‌ماند. اگر از فرصت استفاده نکنیم، آنها به تهدید تبدیل می‌شوند. رؤسای جمهور آمریکا در سه سند امنیت ملی خود بیان کرده‌اند که باید فاصله علمی خود با سایر کشورها تا صد سال آینده باقی بماند. الان بحث هوش مصنوعی مطرح است و آمریکا می‌خواهد در این زمینه انحصار ایجاد کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا