شهرستان ها

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۴۵۰ نفر رسید

شیراز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار جانباختگان کروناویروس در استان به هفت هار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۱ هزار و هشت مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۸۳ هزار و ۶۶۱ مورد تست سریع انجام شده و ۶۴ هزار و ۷۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بستری ۸۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۷۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

او افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۶ هزار و ۵۰۱ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۱۶ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۰۱ دُز نوبت دوم و ۷۶۵ هزار و ۷۴۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا