شهرستان ها

شهادت ۹۵ نفر از کادر درمان کشور تایید شده است

سمنان- رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از تایید شهادت ۹۵ نفر از کادر درمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود اکثریت افراد فوت‌شده در زمان کرونا در حیطه بهداشت و درمان جزو شهدای خدمت محسوب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم چشمی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه از زمان شروع پاندومی کرونا ۲۲۰ نفر از کادر درمان جان باختند، ابراز داشت: اگرچه در ذکر این آمار اختلاف نظرهای جزئی با بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد اما تعداد مذکور در حیطه درمان به ثبت رسیده است.

وی بابیان اینکه از تعداد افراد جان‌باخته کادر درمان در زمان کرونا ۹۵ نفر مورد تأیید به عنوان شهید خدمت قرار گرفتند، افزود: این روند تشکیل پرونده و مستندسازی نحوه ابتلای کادر درمان به کرونا در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دست اقدام است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بابیان اینکه برای تأیید شهادت مابقی افراد رایزنی‌ها با بنیاد شهید ادامه دارد، ابراز داشت: طبق پیش‌بینی‌ها امیدواریم ۹۰ درصد افراد جان‌باخته به تأیید بنیاد شهید به عنوان شهید خدمت برسند.

چشمی بابیان اینکه کادر درمان سهم بسزایی در حوزه مقابله با کرونا ایفا کرده و لایق بهترین خدمات هستند، تصریح کرد: متأسفانه کرونا باعث از دست دادن افرادی شد که صادقانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به مصاف با این بیماری رفتند و این دست‌کمی از نبرد در جبهه‌ها ندارد لذا در تلاشیم این افراد در زمره شهید خدمت ثبت شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا