شهرستان ها

شهدای روحانی رذیلت‌های اخلاقی را از خود دور کردند

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های قم گفت: شهدای روحانی قبل از شهادت رذیلت‌های اخلاقی را از خود دور کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد محمدی عصر چهارشنبه در همایش استانی تجلیل از خانواده‌های شهدای طلاب و روحانی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: ۷۵ رذیلت اخلاقی در وجود انسان قابل تجلی است که به جای آن با رشد معنوی و رسیدن به کمال می‌توان ۷۵ فضیلت را نهادینه کرد.

وی خودسازی را اولین گام در خداشناسی توصیف کرد و گفت: روحانیون و طلاب در مسیر خودسازی تمام رذیلت‌های اخلاقی و زشتی‌های تربیتی را از خود دور کرده و به جای آن فضائل و نیکی‌ها را جایگزین کرده‌اند تا در مسیر خودسازی گام‌های جدی بردارند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های قم تصریح کرد: شهدای روحانی قبل از شهادت، طعم شیرین شهادت را چشیدند چرا که با دور کردن رذیلیت‌ها و نزدیکی به قرب الهی همواره از روح معنوی و ارزشی بهره‌مند شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: بر اساس آیات صریح قرآن شهدا در پیشگاه خداوند متعال از جایگاه بی‌نظیری برخوردار هستند و از خوان نعمت الهی همواره بهره می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز باید همه اقشار جامعه به ویژه روحانیون و طلاب با الگو قرار دادن شهدا مسیر مقاومت و عزتمندی را در عمل نشان داده و مردم را به امر نیک و خیر ترغیب و تشویق کنند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: طلاب و روحانیون در سنگ جهاد تبیین وظیفه و رسالت سنگینی را بر عهده دارند و شایسته است دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی را در این ۴۳ سال برای مردم تبیین کنند تا دفع توطئه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دشمن رقم بخورد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های قم بیان کرد: در قالب این همایش کشوری که یاد و خاطره چهار هزار شهید روحانی گرامی داشته شده، سعی بر این بوده تا تبیین نقش الگویی بی‌نظیر علما و روحانیون انجام شده و بیش از همیشه برای نسل‌های بعدی نیز الگوهای ارزشمند معرفی شود.

همزمان با قم که کنگره چهار هزار شهید روحانی به صورت حضوری برگزار شد، در استان‌های مختلف نیز این کنگره به شکل برخط با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و سایر مسئولان برگزار و از خانواده‌های شهدای روحانی تجلیل و تکریم شده و یاد و خاطره شهدا با نثار فاتحه و صلوات گرامی داشته شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا