شهرستان ها

شهرستان البرز با کمبود هنرستان مواجه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز:

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: در شهرستان البرز کمبود فضای هنرستان داریم، دو متر از متوسط سرانه استانی عقب هستیم و گاهی مجبور می‌شویم دانش‌آموزان را به فضای غیر فنی و حرفه‌ای هدایت کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی عباسیان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مشاغل در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: همزمان با هفته مشاغل نمایشگاه مشاغل در 50 غرفه در دانشگاه کار درحال برگزاری است که هنرستان‌های الوند و یک غرفه از مقطع ابتدایی هم در آن حضور فعال دارنددارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته 3 هزار و 710 دانش‌آموز مقطع متوسطه و یک‌هزار و  530 دانش‌آموز فارغ التحصیل از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی عنوان کرد:  4 هزار و 12 دانش‌آموز پایه نهم داریم و تلاش بر این است ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول را به سمت هنرستان‌ها هدایت کنیم.

این مسئول ادامه داد: شهر ما صنعتی است و هدف‌گذاری آموزش و پرورش شهرستان این است که بتواند برای شرکت‌های صنعتی نیروی کار تربیت کند و این کار با معرفی مشاغل پیش می‌رود و دو هنرستان همجوار در کنار شرکت‌های صنعتی شکل گرفته که شامل بالین تک و تهویه است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر کمترین نفرات در رشته‌های ریاضی ثبت نام می‌کنند و دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کار و دانش علاقه دارند و  درحال حاضر از 53 هزار دانش‌آموز شهرستان 6 هزار نفر در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا