شهرستان ها

شهرستان رزن، پایلوت اجرای طرح «تسهیلگری جمعیت و خانواده» می شود

همدان- فرماندار رزن با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم توجه به بحران جمعیتی، گفت: رزن، پایلوت اجرای طرح «تسهیلگری جمعیت و خانواده» می شود و در این زمینه طرحهای مناسبی درپیش گرفته خواهد شد.

علی اصغر غفاری آثار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی هفته بزرگداشت مقام زن و مادر و همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) برنامه‌هایی در سطح شهرستان رزن در حال انجام است، گفت: در این زمینه در کنار برگزاری جشن ازدواج و چندین جشن به مناسب ولادت حضرت زهرا (س) طرح‌هایی با موضوع خانواده و جمعیت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن به عنوان «‌اولین شهر دوستدار خانواده» وارد کار شده است، اظهار کرد: در این زمینه طرح استحکام بخشی و آمایش خانواده با همکاری دفتر امور بانوان فرمانداری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن در حال انجام است.

فرماندار شهرستان رزن در این زمینه خاطرنشان کرد: سومین مرحله این طرح با حضور بانوان متأهل زیر ۵۰ سال شهرستان، امروز و فردا ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن به انجام خواهد رسید.

غفاری آثار با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بحران جمعیتی، گفت: در این راستا طرحی از سوی دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری به وزیر بهداشت، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و دیگر مسئولین کشوری ارائه شد که در طی آن، شهرستان رزن، پایلوت اجرای طرح «تسهیلگری جمعیت و خانواده» می‌شود.

وی با بیان اینکه دو منطقه از شهرستان رزن که طی یکسال اخیر کمترین میزان باروری را داشته‌اند، در این طرح وارد کار می‌شوند، عنوان کرد: برای اجرای مناسب این طرح، هیأت اندیشه ورزی جمعیت و خانواده شهرستان رزن با حضور نخبگان و فعالین اجتماعی و فرهنگی شهرستان تشکیل شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای اجرای مناسب‌تر قانون جوانی جمعیت و خانواده، کارگروه نظارت، ارزیابی و برنامه ریزی در رزن تشکیل شده و به صورت مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، در ادامه صحبت‌های خود بر ضرورت همکاری و پای کار بودن دستگاه‌های مختلف و بانک‌های رزن برای اجرای مناسب قانون جوانی جمعیت و خانواده تاکید کرد.

فرماندار شهرستان رزن یادآور شد: تجلیل از بانوان شاغل فرمانداری رزن، تقدیر از بانوانی که در پست‌های مدیریتی در شهرستان هستند، تقدیر از یک مادر با دو فرزند دارای معلولیت، دیدار با همسران و خانواده‌های شهدای معظم شهرستان و… از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته بزرگداشت مقام مادر در شهرستان رزن در پیش گرفته شده است.

غفاری آثار با بیان اینکه با توجه به اینکه شهرستان رزن رتبه نخست استان در ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد را به خود اختصاص داده، کارگروه اشتغال پایدار بانوان نیز در شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: در این زمینه برآنیم تا گره از مشکلات بانوان کارآفرین شهرستان گشوده و برنامه ریزی های مناسبی برای بهبود اشتغال آنها مهیّا سازیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا