شهرستان ها

شهروندان اهوازی از افزایش ترافیک صبحگاهی ناراضی هستند

اهواز – چند روزی است با شروع مدارس در ساعات اولیه صبح، ترافیک سنگین در منطقه گلستان اهواز تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

سرهنگ سعید حسنوند رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اختلال در چراغ قرمز منطقه پیچ گلستان که متولی آن حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز است، یکی از دلایل اصلی ایجاد گره ترافیکی در این منطقه است.

وی، یکی دیگر از دلایل این ترافیک صبحگاهی را بسته شدن یکی از درب‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد و افزود: با این اقدام ورود و خروج خودروهای دانشگاه از درب اتوبان گلستان انجام می‌شود که این مسئله به افزایش بار ترافیکی منجر شده است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای پلیس راهور در نقاط پرتردد دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در منطقه کوی استادان به دلیل وجود چند آموزشگاه، مدرسه و دبیرستان و کم عرض بودن مسیر تردد، ترافیک صبحگاهی ایجاد می‌شود که این مسیر باید توسط شهرداری اصلاح شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط پلیس راهور اما دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شهرداری از همکاری برای رفع این گره ترافیکی خودداری کرده‌اند و این مسئله موجب اختلال در تردد شهروندان شده است.

سرهنگ حسنوند گفت: در حال حاضر با استقرار نیروی پیاده راهور در مسیر گلستان اهواز سعی در کاهش بار ترافیکی داریم و پلیس راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت در محورهای پرتردد دانش‌آموزان و دانشجویان و در دیگر معابر حضور پیدا کرده است.

وی افزود: جلسات زیادی در خصوص رفع معایب و نواقص موجود و بهبود علائم و خط‌کشی‌ها برگزار شده است و شهرداری باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کند.

وی بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز نیز احصاء شده‌اند و برای رفع نواقص این نقاط با شهرداری اهواز مکاتبه شده است. امسال ۱۴۶ نقطه حادثه‌خیز احصاء شدند و از این تعداد، حدود ۳۰ نقطه آشکارسازی و ایمن‌سازی شده‌اند. امیدواریم در ۶ ماهه دوم امسال، دیگر نواقص موجود در این زمینه را رفع کنند.

سرهنگ حسنوند گفت: حدود ۲۳ دستگاه در کاهش ترافیک نقش دارند و همه باید پای کار بیایند تا شرایط بهتری داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور اهواز همچنین از خانواده‌ها خواست به منظور همکاری با پلیس در کاهش بار ترافیکی، فرزندان خود را در ساعت‌های کم ترافیک به مدرسه ببرند و کارکنان ادارات نیز با حضور به موقع موجب ایجاد ترافیک در مسیرها نشوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا