شهرستان ها

شهید رییسی مرد کار و مدیریت بود

مشهد- امام جمعه مشهد مقدس گفت: شهید رئیسی مرد کار بود، مرد جهاد بود، می‌دوید و تلاش می‌کرد و کار می‌کرد. افزون بر همه اینها، مرد مدیریت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن یادآوری آیه مورداشاره رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره) آیه‌ای را مورد استشهاد قرار دارند. آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره و این فراز نورانی از کلام الله مجید مورداستقبال ایشان قرار گرفت تا اشاره روشن به فلسفه شهادت شهدای خدمت باشد.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: خداوند عالم در این آیه می‌فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ» و خداوند عالم تصریح دارد تا مردم، کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند، مقتول خطاب نکنند زیرا آنها زنده هستند و درک آن از عهده اکثر مردم خارج است.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها نمی‌توانند حیات انسانی را که در راه خدا کشته شده، درک کنند. این مسلم است اما ذکر «لاتَشعُرون» در لفظ جمع، اشاره به این حقیقت دارد که نه یعنی امکان درک این حیات وجود ندارد بلکه به این معنا که اکثریت مردم متوجه این موضوع نمی‌شوند. مقصود از این حیات هم زندگی برزخی نیست که اینها نیز همچون سایر متوفیان پس از مرگ راهی حیات برزخی شوند. این حیات خیلی خاص و ویژه است. کسی که در راه خدا کشته شد، زنده است؛ به این معنا که همه کارها و مسائل زندگی او تبدیل به جریانی می‌شود که در زندگی مردم ادامه پیدا می‌کند. مقصود از این زندگی، زندگی جریانی شهداست که مؤلفه‌ها، شاخصه‌ها و خصوصیات زندگانی آنها تبدیل به یک نوع جریان زنده و جاوید می‌شود که بعداً شخصیت هر انسانی در زندگی خودش براساس آن سنجیده می‌شود.

علم الهدی ادامه داد: شهدای خدمت به شهادت رسیدند. شهید مظلوم مرحوم آیت الله رئیسی به شهادت رسید اما شاخص‌های سیره او همچنان در این کشور زنده است. این نباید باشند که بخواهند از آقای رئیسی یک شخصیت اسطوره‌ای بسازند. اینکه بگویند مرد خوبی بوده، مهربان بوده، برخورد نرم با محرومان داشته، بله البته که همه اینها بوده اما به موازات این، شهید رئیسی مرد کار بود، مرد جهاد بود، می‌دوید و تلاش می‌کرد و کار می‌کرد. افزون بر همه اینها، مرد مدیریت بود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در جریان شهادت شهید جمهور، نباید بگذاریم دو اتفاق بیفتد، یکی اینکه در سایه اسطوره سازی، شخصیت مدیریتی مرحوم آیت الله رئیسی زیر سوال برود و دوم اینکه دولت سیزدهم ناکارآمد جلوه کند. برادران عزیز، خواهران گرامی، دیروز سرپرست ریاست جمهوری به مشهد آمد و ۱۰۹ پروژه عمرانی را افتتاح کرد. وقتی در طول سه سال، ۱۰۹ پروژه اعم از نیروگاه برق، کارخانه فولاد و تصفیه خانه بی نظیر کشور در چرمشهر به بهره برداری می‌رسد، اینها نشانه مدیریت است چون رئیسی مرد کار بود.

وی تأکید کرد: در این میان یک عده هستند که مدام می‌گویند رئیسی مهربان بود، مردمدار بود، آغوش باز به روی مستضعفان داشت. بله همه اینها بود اما نشانه‌های کار آقای رئیسی را هم ببینید. بعضی می‌گویند سه سال دولت سیزدهم. کجا سه سال؟ این دوره ریاست جمهوری به اندازه هشت سال برکات داشت.

علم الهدی گفت: یک بخش دیگر این است که عملکرد دولت زیر سوال برود. اینکه بگویند آقای رئیسی خودش خوب بود اما اطرافیانش در دولت پای کار نبودند. این چه حرفی است؟ این توهین به یک عده مجاهد است. کاری که ایشان می‌کرد با همین دولت بود. شخصیت ایشان از اساس طوری بود که اگر کسی نمی‌توانست مثل او باشد، از او عقب می‌ماند. این وزرا جهاد کردند. این مدیران فعالیت کردند. ۱۰۹ پروژه در این استان اگر تلاش مدیران دولت نبود و سلطه عظیم بر پیگیری توسط آقای رئیسی وجود نداشت، اینها شکل نمی‌گرفت.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: این طور است که می‌گویند این آقا زنده است. این زندگی نه معنی زندگی برزخی بلکه به معنای مدیریت مسلط و جامع نسبت به همه جریانات از حوزه اجرا تا پیگیری است. او ماندگار شد، چه به خاطر خودش و چه با انتخاب عوامل مجاهد و خستگی ناپذیر و به کارگیری نیروهای متعهد در تراز خودش. حالا با شهادتش این آقا تبدیل شد به جریان. اگر رئیسی جریان است، مردم شما نیز پی همین جریان را بگیرید و کسی را به کار بگیرید که بتواند همانطور اخلاص داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: ای مردم، آدم‌ها را با اطرافیانشان بشناسید. شما بصیرت دارید. چهل سال از این انقلاب می‌گذرد. شما نیاز به قیّم ندارید که کسی پیدا بشود به شما بگوید به فلانی رأی بدهید و به فلانی ندهید. این کشور رئیس جمهوری مثل رئیسی عزیز می‌خواهد. به دنبال کسی بروید که خصوصیات شهید جمهور را در او احتمال بدهید و اگر از کسی چنین رویه و رویکردی نمی‌بینید، به سراغ او نروید.

علم الهدی افزود: این شما هستید که می‌توانید سرنوشت جامعه خود را رقم بزنید تا یک رئیسی دوم بیاید و این جریان خدمت را با قوت و قدرت ادامه بدهد. بصیرت شما مردم، مشکلات این کشور را در هر برهه و بحران حل خواهد کرد. در طول این ۴۵ سال، هر جا شما در وسط صحنه بودید، نه تنها مشکلات ایجاد نشد بلکه چالش‌ها حل و فصل شد. ای مردم، آن روز که امام (ره) چشمان مبارک خود را بست و گفت با اطمینان خاطر از این دنیا می‌روم، فقط یک توصیه داشت که مخاطب آن هم مردم بود. ایشان فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. مسئولیت را بر دوش شما گذاشت. حالا اگر خلاف این رقم خورد، چطور می‌خواهیم در قیامت پاسخگوی امانت امام (ره) باشیم؟

آگهی
دکمه بازگشت به بالا