شهرستان ها

شهید رییسی ملاک انتخاب رییس جمهور را تغییر داد

قزوین- امام جمعه دانسفهان گفت: شهید رییسی ملاک انتخاب رییس جمهور را تغییر داد و امروز مردم ویژگی‌های یک رییس جمهور اخلاق مدار و کارآمد را از نزدیک دیده و حس کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید روح‌الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دانسفهان با بیان اینکه از نظر امام محمدباقر (ع) اسلام بر پنج‌پایه استوار شده و شخصی که ادعای مسلمان بودن درد باید این ۵ عمل را انجام دهد، اظهار کرد: نماز، روزه، حج، زکات و ولایتمداری ۵ اصلی است که از نظر امام محمدباقر (ع) مسلمان باید با خود داشته باشد.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در بین این اصول از نظر امام محمدباقر (ع) ولایت است و اگر کسی بهترین اعمال را داشته باشد اما اگر ولایت نداشته باشد بوی بهشت را حس نخواهد کرد.

امام جمعه دانسفهان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام حج، این سفر را یک سفر معمولی ندانست و عنوان کرد: این سفر، سفر جدایی از نفس و هجرت به‌سوی خدا است و اگر هجرت واقعی داشت مقام ابراهیم (س) را کسب خواهد کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه عنوان کرد: بر طبق روایات هرکسی شب‌های قدر را از دست داد روز عرفه بهترین روز برای جبران گذشته و توبه در نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: همه ما سعی کنیم از برنامه‌های این روز در شهر جا نمانیم و با حضور در دعای عرفه خود را از معصیت‌ها دور کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تأکید کرد: بعد از شهادت شهید خدمت کشور بدون اینکه دچار آسیب یا عقب گردی شود به مسیر خود ادامه داد و دیدیم که همه برنامه‌های کشور طبق روال انجام شد.

امام جمعه دانسفهان اضافه کرد: همه این شش نامزد مراقب کنند تا در تبلیغات انتخاباتی به سمت یکدیگر حمله نکنند و کاری نکنیم که دشمن از وضعیت انتخابات و تبلیغات آن در کشور ما خوشحال شود.

وی با بیان اینکه تخریب‌ها نباید کنار رفاقت‌ها قرار بگیرد، ادامه داد: اخلاق و اخلاق‌مداری را در رییس جمهور شهید دیدیم و باید از این اخلاق درس بگیریم.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: شهید رییسی ملاک انتخاب رییس جمهور را تغییر داد و امروز مردم ویژگی‌های یک رییس جمهور اخلاق مدار و کارآمد را از نزدیک دیده و حس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه نظاره‌گر انتخابات است و مشارکت مردم در انتخابات همیشه او را دلسرد کرده و خواهد کرد، گفت: عملکرد شهید رییسی ثابت کرد حضور ما در انتخابات و انتخاب فرد اصلح چقدر برای کشور مفید است.

امام جمعه دانسفهان عنوان کرد: امروز فارغ از دعواهای جناحی و سیاسی به دنبال انتخاب فردی باشیم که پس از ۴ سال به رأی خود افتخار کرده و پیشرفت کشور را حس کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا