شهرستان ها

شهید سلیمانی به تنهایی یک مکتب است

آق قلا- رییس اتحادیه علمای اهل سنت عراق گفت: شخصیت شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه است که باید از آن درس گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد عبدالوهاب الملا عصر شنبه در همایش تقریب و مقاومت اسلامی، اظهار کرد: زمانی که متجاوزان و مستکبران به جامعه اسلامی تعدی می‌کنند باید در برابر آنها مجاهدت کنیم اما این دفاع اگر بدون برنامه‌ریزی باشد عبث و بیهوده است.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت عراق افزود: حکومت‌های اسلامی و عربی در طول تاریخ متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند به دلیل اینکه برخی حاکمان و مسئولان ملت‌هایشان را رها کرده و دست دوستی به سوی استکبار دراز کرده‌اند مثل انور سادات که با دست دادن به اسرائیل داغی بر دل مسلمانان قرار داد.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دو برکت بزرگ برای مسلمانان به همراه داشت؛ نخست آنکه باعث وحدت مسلمانان در ایران و جوامع اسلام شد و در مرحله بعد توجه به مردم مظلوم فلسطین بعد از انقلاب ایران شکل گرفت.

خالد عبدالوهاب الملا با بیان اینکه تا هنگامی که مسلمانان متحد نشوند زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم نمی‌شود، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران زمینه اتحاد و بعد از آن امر به معروف را در دنیای اسلام رقم زد.

وی اضافه کرد: مختار ثقفی یک الگو برای جبهه مقاومت است و ما باید از سیره زندگی او درس بگیریم.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت اضافه کرد: امام خمینی (ره) در همان سال نخست پیروزی انقلاب بدون ترس از مستکبران و بدخواهان فریاد حمایت از مردم فلسطین و مستضعفان را در سراسر دنیا بلند کرد و این باید برای همه ما الگو باشد.

وی گفت: شخصیت شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه برای همه مسلمانان است، ایشان زمانی که دنیا در حال تماشای کشتار مردم مظلوم فلسطین بود به میدان آمد و در کنار مظلومان قرار گرفت و حمایتشان کرد.

خالد عبدالوهاب الملا اضافه کرد: شیعه و سنی برای سردار سلیمانی یکسان بودند، او خطاب به مردم اهل سنت می‌گفت شما برادر ما و مایه عزت مسلمانان هستید.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت گفت: علمای اسلام وظیفه دارند دستاوردهای بزرگ رزمندگان و شهدای مقاومت را حفظ کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا