شهرستان ها

شوراهای شهر سرمشق دستگاه‌های اجرایی هستند

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی شوراهای اسلامی شهر متمرکز بر جهت‌گیری خاصی باشند، سایر نهادها را هم در همان مسیر هدایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که ظهر امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در روایت آمده که وقتی نبی مکرم اسلام (ص) از این تصمیم لشکر مشرکان آگاه شد، بلافاصله به همین لشکر شکست‎ خورده و مضمحل‎ شده دستور داد تا به میدان بازگردند. در مواجهه با این فرمان پیامبر (ص) نیز شماری از مسلمانان که دل‌هایشان به نور واقعی ایمان روشن بود، با بدن‌های زخمی و خسته دوباره شمشیر به دست گرفتند و پیش از آغاز عملیات غافلگیرانه کفار، این مسلمانان بودند که پیش‌دستی کردند و صحنه‌ای را رقم زدند که باعث فرار لشکر مشرکان شد.

فلسطین، عرصه اثبات اراده مسلمانان

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جریان فلسطین، میدان حقیقی حمایت مسلمانان از دین خداست، خاطرنشان کرد: عزیزان من، بحث امروز ما نیز همین است. این نیست که مسئله فلسطین، تقابل برای یک قطعه زمین و یک وجب خاک باشد. این جنگ، جنگ ایدئولوژی و عقیده است و پشتوانه دشمن صهیونیستی که امروزه یکسره مضمحل شده، آمریکا و کشورهای اروپایی هستند و به میدان آمده‌اند تا نه‌فقط اسرائیل را نجات دهند بلکه این بار، کار اسلام را یکسره کنند.

وی ادامه داد: اینجاست که شما مظاهر «فَزادَتهُم ایمانا» را در مردم غزه مشاهده می‌کنید. امروز بعضی از سیاستمداران لب به سخن گشوده‌اند و هم‌صدا و با سردمداران رژیم صهیونیستی و دولت‌های اروپایی از ابعاد جنگ احتمالی می‌گویند تا دل‌های ملت را سست کنند. این‌طور نیست. جریان حق پشتوانه مردمی دارد. قلوب ملت‌های مسلمان منطقه و آزادگان عالم به حمایت از طرف حق در فلسطین گرایش پیدا کرده و در این جنگ، هر چقدر هم که یک‌طرف تسلیحات جنگی و توانمندی نظامی داشته باشد، بازهم طرفی پیروز است که پشتوانه مردمی داشته باشد.

علم‌الهدی تصریح کرد: این در دفاع مقدس هم ثابت شد و ملت ایران با دست‌خالی در برابر کل دنیا ایستاد، جنگید و پیروز شد. اساس حکومت جهانی امام زمان (عج) نیز همین است که حضرت نه بر پایه سرکوب و جنگ بلکه با جذب دل‌ها، به محبوبیتی دست پیدا می‌کند که هیچ جریانی در تقابل با دولت مهدوی با استقبال ملت‌ها مواجه نخواهد شد.

شوراهای شهر، سرمشق دستگاه‌های اجرایی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن واکاوی ابعاد مختلف خدمت مجاهدانه در عرصه‌های مدیریت شهری و تأثیر آن بر آحاد مردم گفت: در هر استان، هر نوع خدمتی که شورای اسلامی شهرستان‌های آن داشته باشند، در نهایت تبدیل به فرهنگی می‌شود که سایر عرصه‌های خدمتی نیز همان خط‌مشی را دنبال می‌کنند. ما این را در مشهد نیز تجربه کردیم. از زمانی که شورای شهر متمرکز بر حمایت از حاشیه شهر شد، شیب خدمت سایر دستگاه‌ها نیز به سمت محرومیت‎زدایی گرایش پیدا کرد. حقیقت نیز همین است که وقتی شوراهای اسلامی شهر متمرکز بر جهت‌گیری خاصی باشند، سایر نهادها را هم در همان مسیر هدایت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس است که می‌گوئیم تلاش کنید برنامه‌ریزی‌های شما به نحوی باشد که انقلابی‎گری را در مردم تقویت کند زیرا امروز دولت مشغول یکسری اعمال و برنامه‌هایی است که تأثیر وضعی و مثبت خود را بر امور خواهد گذاشت اما آن مسئولی که مردم را به دنبال خود جذب انقلاب می‌کند، شما هستید که نه به‌عنوان یک مقام دولتی بلکه در جایگاه نماینده ملت با آن‌ها تعامل دارید.

ضرورت پرهیز از اختلاف و حفظ انسجام شوراها

علم الهدی ادامه داد: این‌طور گمان نکنید که تعیین شهردار و یکسری امورات مرسوم مدیریت شهری، تنها رسالت کاری شماست. این سر حلقه مسئولیتی شماست اما اساس و مبنا آن است که شما کشوری را بسازید که بتواند خود را مملکت پیامبر (ص) و پرچم‌دار سپاه امام زمان (عج) بداند. شما می‌توانید در هر قدمی که در این راه برمی‌دارید، نیت کنید، اخلاص به خرج دهید و به مردم خدمت کنید تا به‌عنوان عبادت مقبول از شما پذیرفته شود. در همه امور هم از چنددستگی پرهیز کنید زیرا تفرقه در جریان انقلابی خطری است که می‌تواند همه خدمات شما را زایل و بی‌تأثیر کند. تکلیف شما آن است که در کسوت نمایندگی مردم در شوراهای اسلامی شهرها، انسجام خود را در مسیر خدمت به ملت حفظ کنید و ظرفیت‌های کشور امام زمان (عج) را برای گسترش عدالت اجتماعی و رفاه عمومی به کار بگیرید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا