شهرستان ها

شورای نگهبان همواره نظارتی قوی و هوشمندانه دارد

کرج- بازرس کل استان البرز گفت: شورای نگهبان با تمام توان و با نظارت قوی، هوشمندانه، پویا و مستمر به منظور دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی مشهدی ظهر سه‌شنبه دیدار با ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز که به مناسبت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی صورت گرفت، اظهار کرد: نهاد انقلابی شورای نگهبان که میراث امام خمینی (ره) است، وظیفه خطیر پاسداری از شرع و احکام اسلامی و قانون اساسی را برعهده دارد و بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه‌پرسی آرای عمومی نظارت می‌کند.

وی بیان کرد: از حیث نظارت و پاسداری از قانون به نوعی تشابه و سنخیت در وظایف سازمان بازرسی کل کشور و این نهاد مقدس وجود دارد و این سنخیت تکالیف در هم گرایی و تعاملات بازرسی کل با دفتر نظارت بر انتخابات استان مؤثرتر خواهد بود.

بازرس کل استان البرز تصریح کرد: بنا بر فرمایش امام راحل، اگر می‌خواهیم ببینیم نهاد و مجموعه یا اشخاصی به خوبی به وظایف خودشان عمل کرده اند، بررسی شود دشمنان نظام و انقلاب اسلامی چه مواجهه‌ای با ایشان داشته اند و آنچه مسلم است بیش از چهار دهه این نهاد مقدس و دبیر و اعضای مؤثر این شورا از جانب دشمنان مورد حملات و هجمه‌های بی امان و تخریبی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با این حال این نهاد انقلابی با تمام توان و با نظارت قوی، هوشمندانه، پویا و مستمر به منظور دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری با صلابت در مسیر صیانت و نگهبانی از قانون اساسی و حفظ شرع مقدس گام بر می‌دارد.

مشهدی خاطرنشان کرد: فرارسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی بهانه‌ای شد تا در دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان حضور یافته و به اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات تبریک بگوییم و از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت روزافزون در انجام وظایف خطیر را مسئلت می‌نمائیم.

وی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستادهای ملی و استانی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی توسط ریاست قوه قضائیه که بازرسی کل استان البرز به عنوان یکی از اعضای مؤثر این ستاد استاتی تعیین شده است، همکاری و تعاملات لازم را با دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی در استان خواهد داشت.

بازرس کل استان البرز اظهار کرد: این بازرسی کل تلاش خواهد کرد تا به هیأت نظارت استانی برای تشخیص و احرازهای صحیح و قانونی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با در اختیار گذاردن اطلاعات و مستندات موردنظر با هماهنگی مقامات سازمانی کمک کند تا افرادی صالح و شایسته و واجد صلاحیت برای تصدی جایگاه بسیار حساس و خطیر نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی در یک فضای سالم رقابتی برای انتخابات به مردم معرفی شوند.

وی بر ضرورت تعاملات و هماهنگی‌های لازم برای استفاده مناسب از ظرفیت شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور و استان‌ها برای هم افزایی و دسترسی آسان و سریع به اسناد و اطلاعات موردنیاز در فرآیند تحقیقات و بررسی و احراز صلاحیت نامزدها تاکید کرد:

مشهدی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم انتظارات و خواسته‌های موردنظر در همکاری‌ها و تعاملات مشترک را به دفتر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور و دبیرخانه شورای نگهبان قانون اساسی منعکس شود تا در هماهنگی‌ها در سطوح ملی با دستگاه‌های نظارتی کشور و ابلاغیه به دستگاه‌های نظارتی استانی، شاهد هم افزایی و تعاملات مشترک مؤثر باشیم.

وی متذکر شد: نظارت بر اجرای صحیح تکالیف قانونی در ممنوعیت استفاده از امکانات و اموال دولتی و یا موقعیت‌های شغلی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی و الزام دستگاه‌های اجرایی در اتخاذ تمهیدات و امکانات موردنیاز برای برگزاری انتخابات سالم و دقیق و هوشمند با فراهم کردن شرایط و تجهیزات و منابع موردنیاز برای اعمال وظایف دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان مورد توجه و پیگیری خواهد بود و هشدارها و تذکرات ترک فعل در این زمینه با استناد به قوانین و مقررات ذی ربط به دستگاه‌های ذی ربط ارسال خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا