شهرستان ها

شکل‌گیری هر نوع دو دستگی در کشور خواسته فتنه‌گران است

قزوین – امام جمعه قزوین گفت: شکل‌گیری هر نوع دو دستگی در کشور اعم از بی حجاب و باحجاب، اصولگرا و اصلاح طلب و یا شیعه سنی خواسته فتنه گران است و باید مراقب آن باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی شاهچراغ که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما همیشه و در همه برهه‌های حساس تاریخ با فتنه روبرو بوده‌ایم و فتنه وجود داشته است.

وی افزود: هر وقت اسلام بیشتر نمایان شده و هر وقت قدرت اسلام جدی تر به میدان آمده و دیده شده به همان نسبت فتنه‌ها هم بیشتر دیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در زمانی که امیرالمومنین به میدان آمده و قدرت او برای جهان مشخص شد تمام اهل نفاق برای مقابله با او همراه شدند.

وی تصریح کرد: در تاریخ معاصر نیز به همین صورت بود و تا زمانی که کسی به ظلم و کفار کاری نداشت با فتنه به شکل امروزی روبرو نبودیم اما همین که بزرگانی همچون سید جماالدین اسدآبادی، میرزایی شیرازی، آیت الله کاشانی و یا شیخ فضل الله نوری به میدان آمده و در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کردند کم کم فتنه‌های جدیدی در جامعه اسلامی شکل گرفت.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز فتنه رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و دشمن همه چیز خود را برای فتنه انگیزی در این کشور به کار بست.

فتنه حق و باطل در فتنه با هم درآمیخته می‌شود

وی با بیان اینکه در فتنه حق و باطل با هم درآمیخته می‌شود، ادامه داد: خدا مؤمنین را در فتنه‌ها و سختی‌های فتنه پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از نظر امیرالمومنین هیچکس نیست که از فتنه در امان باشد و باید در فتنه و امتحان آزمایش شود و بر همین اساس انسان باید دعا کند از لغزش در فتنه در امان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرکسی در فتنه رسالتی دارد، گفت: زندگی دنیا سرتاسر فتنه است و آدمی که در این فتنه دچار لغزش شود به آتش جهنم گرفتار خواهد شد.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: فتنه همه ابعاد زندگی انسان را در بر می‌گیرد و طبق آیات قرآن تلاش فتنه گران بر این است که انسان را از دین خود منحرف کنند.

وی اظهار کرد: نمونه عیان نتایج فتنه را در سوریه می‌بینیم و آنچه در سوریه دیدیم میوه‌های تلخ شجره خبیثه فتنه هستند که اینگونه خود را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین افزود: هرکسی نتیجه فتنه را می بیند باید با تمام توان با جهاد تبیین به دنبال روشن کردن و آگاه کردن مردم از زوایای فتنه باشد.

وی با بیان اینکه امام باقر (ع) بهشت بر فتنه گران را حرام می‌داند، گفت: از نظر پیامبر (ص) افرادی که با دشمنان اسلام ارتباط داشته و به دنبال فتنه هستند از دجال بدتر هستند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: فتنه داعش که باعث این حادثه حزن انگیز در شیراز و حرم شاهچراغ شد به این معنا بود که اگر حاج قاسم‌ها و شهید همدانی‌ها و مدافعان حرم نبودند گوشه به گوشه و کوچه به کوچه شهر مانند حرم شاهچراغ می‌شد.

وی تاکید کرد: آنچه در تشییع شهدای فتنه و همچنین شاهچراغ دیدیم به تشییع شهدای حزب جمهوری اسلامی و پیکر شهید بهشتی شبیه بود و خیلی‌ها در این تشییع از رفتاری که در ایام فتنه صورت گرفت اعلام برائت کردند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید سرچشمه فتنه در منطقه خشکانده شود، خاطرنشان کرد: تا فتنه گران اصلی منطقه یعنی اسرائیل و آمریکا سیلی محکم انتقام اسلامی را نچشند فتنه گری آنها ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: داعشی ها ترکیبی از یهودیان صهیونیست، استکبار شیطانی، مکاران انگلیسی و از سعودی‌های تکفیری بود و باید مجریان و مراکز فتنه مورد هدف قرار بگیرد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: شکل‌گیری هر نوع دو دستگی در کشور اعم از بی حجاب و باحجاب، اصولگرا و اصلاح طلب و یا شیعه سنی خواسته فتنه گران است و باید مراقب آن باشیم.

وی با بیان اینکه دروغ و آسیب رساندن به مردم و اموال آنها از ابزار فتنه است، یادآور شد: مراقب باشیم در این ایام اسیر فتنه و فتنه گران و ابزارهای آنها نشویم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا