شهرستان ها

شکوفایی دانش‌آموزان عشایر ارسباران در اوج محرومیت

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

اهر- مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از شکوفایی دانش‌آموزان عشایر ارسباران در اوج محرومیت خبر داد و گفت: دانش آموزان این مناطق با وجود سختی ها و محرومیت منطقه، در تحصیل خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب سیمای روستایی و عشایری قره‌داغ حاصل ثبت ۱۱ سال زندگی روستایی و عشایری منطقه ارسباران به مناسبت روز جوان و نیمه‌ی شعبان صبح سه شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اهر رونمایی شد.

کتاب سیمای روستایی و عشایری قره‌داغ حاصل چندین سال از زندگی روستایی و عشایری در قاب دوربین سعید قاسمی است و عکس‌های این کتاب از سال ۱۳۸۹ شروع شده به‌طوری‌که بعضی از سنت‌های و آداب‌های ثبت شده با گذشت زمان روبه فراموشی سپرده شده بود. این کتاب در ۱۸۰ صفحه به صورت فارسی و انگلیسی توسط انتشارات فرخزاد و با ترجمه‌ی انگلیسی توسط حامد زارعی در تیراژ ۵۰۰ جلد به چاپ رسیده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی در آئین رونمایی از کتاب سیمای روستایی و عشایری در قره‌داغ افزود: زیبایی‌های مناطق عشایری منطقه‌ی ارسباران قابل وصف نیست، با این حال سعید قاسمی جلوه‌های زیباتری از آن را به نمایش درآورده است.

سید محمدحسن آل‌هاشم با اشاره به این‌که حمایت از اثر هنری که زندگی روستایی و عشایری را نشان می‌دهد قابل تقدیر است، گفت: ذات منطقه‌ی قره‌داغ، نخبه‌پروری است.

وی به محرومیت دانش‌آموزان عشایر منطقه ارسباران اشاره کرد و یادآور شد: در بازدید از مدارس عشایری منطقه ارسباران با وجود امکانات ناچیز با دانش‌آموزان نخبه‌ای مواجه شده‌ایم که بدون برخورداری از کلاس‌ها و امکانات آموزشی آن‌چنانی هنرمندان برجسته‌ای‌اند و تاکنون در حوزه‌ی عشایری این منطقه ۳۰۰ چهره‌ی برجسته‌ای را شناسایی کرده‌ایم که به درجات استادی دانشگاه، پزشک و رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور رسیده‌اند یا صنعت‌گران ماهری شده‌اند. هنرمندان و ادیبان برجسته‌ای شده‌اند؛ این‌ها سرمایه‌های ارزش‌مند منطقه ارسباران هستند.

سعید قاسمی اخیراً توانست رتبه اول بخش کرونا و رتبه دوم بخش آئین و مذهب و نشان عکس سال شانزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین‌نت و مقام دوم دهمین سوگواره عکس عاشورایی هیأت در قم را کسب کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا