شهرستان ها

صادرات کیوی به هند با پیگیری دیپلماسی از سر گرفته می شود

تنکابن- معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر توسعه صادرات کیوی گفت: از طریق دیپلماسی پیگیر هستیم تا صادرات کیوی به هند از سر گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قائمیان شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات صادرات کیوی در فرمانداری ویژه تنکابن با تاکید بر سلامت باغات کیوی غرب مازندران اظهار داشت: این نشست به منظور برون رفت از مشکلی که در صادرات کیوی به هند پیش آمده بود، برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم با برنامه ریزی کوتاه مدت و از طریق پیگیری دیپلماسی، صادرات کیوی به هند را ازسر بگیریم.

قائمیان با بیان اینکه سفارت ایران در هند و همچنین وزیر جهاد و شمس الدین حسینی نماینده مردم منطقه در خانه ملت پیگیر هستند تا این مشکل را در هفته آتی رفع کنند، خاطرنشان کرد: از نظر من موضوعی که باعث نگرانی است، این است که صادرات کیوی این منطقه نه تنها کم نباید بشود بلکه باید توسعه یابد.

این مسئول با تاکید بر هم افزایی بین دولت، باغدار، صادر کننده و سردخانه دار و به طور کلی زنجیره تولید کیوی، جهت افزایش صادرات، تصریح کرد: از سال آینده تمامی عوامل مرتبط با تولید کیوی کد دار شده و و شیوه‌های اشتباه تولید و صادرات آن نیز اصلاح و سپس به این چرخه برمی گردند.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی مشکلات صادرات کیوی به خبرنگاران گفت: این نشست با حضور رئیس سازمان دارو و معاون قرنطینه حفظ نباتات کشور به منظور رفع محدودیت‌های صادرات کیوی از سوی هند برگزار شد.

وی افزود: با بازدیدهای انجام شده از سردخانه‌ها و محصول کیوی منطقه، بر مسئولان مرتبط مشخص شد که محصول کیوی این منطقه ارگانیک بوده و از سموم شیمیایی برای تولید آن استفاده نمی‌شود.

حسینی اظهار داشت: با رایزنی اقتصادی که انجام می‌شود پیش بینی می‌کنیم از هفته آینده صادرات کیوی به هند از سر گرفته می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا