شهرستان ها

صادرات ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار محصولات دامی خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار از محصولات دامی خراسان جنوبی طی یک سال گذشته صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اصغرزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در مجموع در یک سال گذشته ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار صادرات محصولات دامی خراسان‌جنوبی را داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در این بازه زمانی ۱۵۲ تن تخم مرغ خوراکی، ۳۵۶ تن موی بز، ۶۳۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۲۶ تن پودر گوشت و ۴۳ تن پشم گوسفند صادر شده است.

اصغرزاده ادامه‌داد: همچنین در یک سال گذشته ۳۳ میلیون عدد جوجه‌ریزی (مرغ گوشتی) داشته‌ایم و ۱۶۴ میلیون دُز واکسن نیز برای طیور استفاده شده است.

وی بیان‌کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته و در دوران فعالیت دولت سیزدهم افتتاح کشتارگاه صنعتی تیپ ۲ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی را داشتیم که برای ۱۹۴ نفر فرصت اشتغال زایی به وجود آورده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین موافقت ریاست سازمان دامپزشکی شرق کشور در مورد مرجع شدن آزمایشگاه تخصصی شرق کشور در خصوص بیماری‌های شتر را کسب کردیم.

اصغرزاده اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار آزمایشگاه تخصصی شرق کشور در بهمن ماه سال جاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ساخت و افتتاح انبار مدیریت بحران با اعتبار ۴ میلیارد ریال و افتتاح اولین کشتارگاه تخصصی شتر مرغ در خراسان جنوبی را داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۵۹ هزار و ۱۵۴ مورد نظارت بر مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های دامی را داشته‌ایم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا