شهرستان ها

صادرکنندگان و کارخانه‌های کشمش ملایر حمایت شوند

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای گفت: صادرکنندگان و کارخانه‌های کشمش ملایر باید به هر نحو ممکن کمک و حمایت شوند و این امر مستلزم این است که دستگاه‌های اجرایی نیز دراین زمینه کمک کنند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صادرات کشمش در ملایر به عنوان محوری‌ترین موضوع در سال‌های گذشته بوده و ارزآوری مهمی برای این شهرستان دارد که از طریق گمرک ملایر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کشمش برخی اقلام خانواده خشکبار نیز از گمرک ملایر صادر می‌شود، افزود: صادرکنندگان و کارخانه‌های کشمش ملایر باید به هر نحو ممکن کمک و حمایت شوند و این امر مستلزم این است که دستگاه‌های اجرایی نیز کمک خود را در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آزمایشگاهی که سال‌هاست توسط بخش خصوصی برای آزمایش کیفیت‌سنجی کشمش و صدور گواهی استاندارد در ملایر ایجاد شده بود، به دلایل متعدد تعلیق شد؛ افزود: با دعوت از مدیرکل استاندارد استان همدان این مشکل را پیگیری کردیم و از یک واحد تولیدی در این راستا بازدید شد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه در طی این بازدید، مشکلات و گلایه‌مندی صادرکنندگان از جمله معطل ماندن چند روزه آنها برای صدور گواهی استاندارد بررسی شد، عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و پیگیری و تعامل مدیرکل استاندارد همدان، ۱۰ روز پیش تأیید صلاحیت این آزمایشگاه از سوی اداره کل استاندارد همدان صادر و واحد مربوطه مجدداً آغاز به کار کرد.

وی بازگشایی مجدد آزمایشگاه صدور گواهی استاندارد کشمش را گامی مثبت در راستای تسهیل‌گری امر صادرات محصولات باغی و خشکبار از گمرک ملایر دانست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا