شهرستان ها

صدور مجوز سرمایه‌گذاری تا ۱۵ روز در اردبیل

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: صدور مجوز سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در کمتر از ۱۵ روز در استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ۳ ماه است که در رفع قوانین مزاحم و بهبود فضای کسب و کار پیگیری‌ها و تلاش‌های مؤثری را انجام دادیم تا بسیاری از فرآیندها تسهیل و امکان صدور مجوزهای استانی فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما هیچ مشکلی را در صدور مجوزهای استانی با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی نداریم ولی تلاشمان بر این است تا هیئت مقررات‌زدایی در کشور فرآیندها را تسهیل کرده و اقدامات مؤثری را در رفع قوانین مزاحم انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: استعلامات اولیه در استان اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود و بعد از آن ما در دفتر خدمات سرمایه‌گذاری آمادگی داریم تا فرآیندها را تسهیل و استعلامات را به صورت موضوعی مورد پیگیری قرار دهیم.

نژادمحمد یکی از مشکلات به وجود آمده در صدور مجوزها را قانون رعایت فاصله ۲۰۰ متری برای واحدهای دامپروری و طیور اعلام کرد و افزود: با توجه به قوانین امنیت زیستی و مقررات دامپزشکی، این امر باید از طریق هیئت مقررات‌زدایی تسهیل شده تا سرمایه‌گذاران مشکلی از بابت دریافت مجوزها برای واحدهای مرغداری و دامپروری نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد استعلامات دستگاه‌های اجرایی در فرآیند الکترونیکی انجام می‌شود تا با صدور مجوزهای اولیه و چک لیست‌های تعیین شده ما بتوانیم فرآیندها را کوتاه‌تر کرده و امکان سرمایه‌گذاری را با شتاب بیشتر برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

نژادمحمد اضافه کرد: با توافق دستگاه‌های مختلف اجرایی سعی بر این است تا به جای استعلام ۱۳ گانه به شکل مکرر و بی‌نتیجه، استعلامات به صورت جامع و در قالب چک لیست مشخص شده انجام شده و از دوباره کاری و موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با ایجاد پنجره واحد صدور مجوزها سعی بر این است تا در سطح استان فرآیند کار به نحوی باشد تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در کمتر از ۱۵ روز بتوانند فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده و طرح خود را به سرانجام برسانند.

نژادمحمد موضوع واگذاری زمین و استعلام از امور اراضی را اقدامی پیچیده و در عین حال زمان‌بر توصیف کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز با تاکید استاندار اردبیل مقرر شد تا فرآیندها در قالب کارگروه‌های مشخص زیربنایی تسهیل شده و اقدامات مؤثری را در همراهی با سرمایه‌گذاران شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت مقررات‌زدایی برای صدور مجوز احداث تالار پذیرایی در محدوده شهر و خارج از محدوده اصناف پروانه تأسیس را صادر می‌کنند که امیدواریم با همراهی دستگاه‌های متولی در این زمینه به سرعت اقدامات قانونی انجام و سرمایه‌گذاران جواز تأسیس و فعالیت را دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همراهی مسئولان استانی و کشوری به ویژه هیئت مقررات‌زدایی حرکت‌های مؤثری را در بهبود فضای کسب و کار و ارتقا شاخص‌ها در این حوزه انجام دهیم تا نارسایی‌های گذشته برطرف و فرآیندها به شکل مطلوب اصلاح شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا