شهرستان ها

صدور هشدار زرد هواشناسی برای برخی مناطق استان کرمان

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: از امروز تا دوشنبه در برخی مناطق استان کرمان وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می شود.

فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی استان کرمان، اظهار داشت: از امروز شنبه تا اواخر هفته افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق استان کرمان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این امر به دلیل انتقال ریزگرد و وزش باد و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد، افزود: مناطق شمالی، شمال غربی و جنوب شرقی استان کرمان تحت تأثیر این پدیده خواهند بود.

راستی بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی مناطق مرکزی، شمالی و نیمه غربی افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای را خواهیم داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۱۲ استان کرمان اشاره و تصریح کرد: همچنین از امروز تا روز دوشنبه در مناطق شمال، شمال غرب و شرق استان وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با انتقال ریزگردها از استان‌های مجاور، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در سطح استان و بویژه در مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

راستی گفت: همچنین طی این مدت ضمن افزایش ابر احتمال رگبار باران در برخی از مناطق شمال و غرب استان محتمل است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: از روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد، لذا افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا برای اغلب مناطق مورد انتظار است.

وی به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت لاله زار با دمای ۱۰ سردترین و میانده جیرفت با دمای ۴۶ گرم‌ترین مناطق استان کرمان بوده‌اند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اظهار داشت: بیشینه شهر کرمان امروز ۳۴ و کمینه این شهر ۱۷ است.

راستی بیان کرد: شهداد در استان کرمان صبح امروز با دمای ۳۴ درجه بیشترین دما را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا