شهرستان ها

صدور ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی در ۱۲ دستگاه اجرایی اردبیل

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در ۱۲ دستگاه اجرایی استان اردبیل ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی صادر می‌شود.

یعثوب نژادمحمد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صدور مجوز، تمدید پروانه، پرداخت تسهیلات و نظارت باید در فرآیند تعریف شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب قانون و تکلیفی که دولت سیزدهم به متولی‌گری وزارت اقتصاد و دارایی تعیین کرد طبق حکم ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل قانون اساسی از سال گذشته کل فرآیند ثبت درخواست تا صدور همه مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور باید کاملاً الکترونیکی شود تا تمام فعالان اقتصادی که تمایل به شروع کسب و کار دارند در هر زمان و مکانی بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۵ هزار و ۹۱۷ مجوز صادر شده است، گفت: زمانی که متقاضی به درگاه ملی مراجعه می‌کند، شرایط و مدارک موردنیاز برای مجوز وجود دارد و هدف این است تا همه روند در درگاه ملی مجوزها الکترونیکی شود.

نژادمحمد به معطلی ۱۱ ساله این قانون و اجرایی نشدن آن در کشور اشاره کرد و افزود: وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم این اقدام تحولی و بزرگ را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در ۱۲ دستگاه ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی صادر می‌شود، تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان استاندارد، سازمان صدا و سیما، نظام پزشکی و … از جمله آنهاست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل شده اند و اخذ استعلام‌های پایه به صورت الکترونیک و غیر حضوری اعم از احراز هویت، نظام وظیفه، ایثارگری، مالیات و … بدون نیاز به کپی مدارک شناسایی و برگه اخذ استعلام از داده‌ها امکان دسترسی ۲۴ ساعته به فرایند صدور مجوزها در درگاه ملی فراهم شده است.

نژادمحمد اضافه کرد: شناسایی و حذف ۸۶۹ شرط مبهم و دشوار از شرایط صدور مجوزها که پشتوانه قانونی یا توجیهی نداشتند، حذف همه امضاها از مجوزهای کسب و کار با الکترونیکی شدن آن، تشکیل ستاد پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی و پیگیری توسط تیم حقوقی درگاه ملی مجوزها و تعیین شعبه ویژه دادستانی در همه استان‌ها به منظور رسیدگی به تخلف دستگاه دستگاه‌های صادر کننده مجوز از مهمترین کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور است.

وی اظهار کرد: نقش صدا و سیما و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در راستای تبیین، معرفی و اطلاع رسانی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به مردم بسیار مهم و کاربردی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا