شهرستان ها

صدور ۲۹ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده البرز

کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و زمین خواری گفت: ۲۹ مورد اخطاریه ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه حفاظت شده البرز صادر شد.

مجید درگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد ۱۴ روزه حفاظت محیط زیست استان البرز در ایام نوروز اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۹۱ نفر نیرو در استان برای پایش محیط زیست استان بکارگیری شدند و ۱۴۱ مورد گشت خودرویی صورت گرفت.

وی با اشاره به ۶۸ مورد گشت موتوری نیروهای یگان حفاظت بیان کرد: ۱۵۱ مورد گشت پیاده مأمورین یگان حفاظت استان در مناطق حفاظت شده البرز و شکار ممنوع طالقان و سایر شکارگاه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به گزارش ۲۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه البرز و اقدام قانونی تصریح کرد: یک مورد تشکیل پرونده تخلف شکار و نگهداری غیر مجاز پرنده وحشی و دو مورد تشکیل پرونده شروع به شکار در منطقه حفاظت شده البرز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز صورت گرفت.

وی با اشاره به جلوگیری از تصرف و تخریب محیط زیست و زمین خواری گفت: ۲۹ مورد اخطاریه ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه حفاظت شده البرز صادر شد.

درگی با اشاره به پایش رودخانه کرج و طالقان برای جلوگیری از آلودگی رودخانه اظهار کرد: پایش پسماند رستوران‌های جاده چالوس در منطقه حفاظت شده البرز صورت گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت راهنمایی گردشگران و بعضاً اعلام تذکر در خصوص مدیریت پسماند و اطفای حریق انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز متذکر شد: یک مورد حفاری غیرمجاز توسط مأمورین یگان حفاظت در منطقه آتشگاه شهرستان کرج کشو و موضوع به فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری استان و رئیس اداره میراًث فرهنگی شهرستان کرج اعلام شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا