شهرستان ها

صدور ۲ هشدار هواشناسی در خوزستان

اهواز – اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم توده هوای گرم و بالابودن شاخص‌های ناپایداری و شرایط مساعد ایجاد همرفت هشدار نارنجی وزرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مهر گفت: استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از روز چهارشنبه تا پایان روز پنجشنبه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی احساس خواهد شد.

محمد سبزه زاری همچنین با اشاره به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری و شرایط مساعد ایجاد همرفت افزود: از اواسط وقت امروز تا اواخر وقت سه شنبه شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد و حاک همرفتی و موقتی در استان خواهیم بود.

وی افزود: این شرایط موجب لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تأخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا