شهرستان ها

صدور ۶۰۰ سند تگ برگ اراضی کشاورزی در مهرستان

سیب و سوران_ رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان سیب و سوران گفت: ۶۰۰ سند تک برگ اراضی کشاورزی در شهرستان مهرستان صادر شده است.

ادریس جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در راستای تحقق کامل سیاست‌های کلان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با تکیه بر دقت و سرعت در اجرای حدنگاری اراضی زراعی تعداد ۶۰۰ سند تک برگ اراضی در شهرستان مهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: صدور اسناد مالکیت مزروعی در واحد ثبتی سیب و سوران در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۸۷ درصدی و تحقق حدنگاری در ابتدای سال جاری ۲۰ درصد بوده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک سیب و سوران با اشاره به اهمیت صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تصریح کرد: ثبت و صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی باعث رسمی شدن مالکیت زارعان و شناسایی حدود اراضی هر کشاورز می‌شود و می‌تواند جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بگیرد.

جهاندیده خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی به ترغیب کشاورزان برای اخذ سند برای اراضی خود اهتمام داشته و در این راستا می‌توان از ظرفیت بالای دهیاران و بخشداران که به صورت دائم در حال تبادل با روستاییان هستند استفاده کرد تا کشاورزان برای اخذ سند مراجعه کنند.

شایان ذکر است نماینده گی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهرستان با پیگیری‌های مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته و با تجهیز کامل زیرساخت‌های لازم به زودی کلیه امورات در خود شهرستان انجام خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا