شهرستان ها

صف های طولانی نشان از افزایش تولید گندم است

پارس آباد- فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: صف های طولانی کامیون ها و تراکتور برای تحویل گندم، نشان از افزایش تولید محصولا استراتژیک گندم است.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان بین عصر شنبه در جریان بازدید از روند خرید گندم در مراکز غله و تعاون روستایی در پارس آباد اظهار کرد: هر چند مردم از صف‌های طولانی گلایه دارند اما این صف‌ها نشان دهنده افزایش ظرفیت تولید گندم و وضعیت مناسب کشت، داشت و برداشت این محصول است تا عرضه آن را به بازار شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از کشاورزان به طولانی بودن صف‌های عرضه این محصول به مراکز خرید تا هفت ساعت گلایه داشتند و از طرفی به قیمت‌های تضمینی نیز اعتراض انجام شده بود که قرار شد در این زمینه بررسی میدان و پیگیری‌ها برای اعلام قیمت تضمینی قطعی انجام شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: ۱۶ هزار هکتار از اراضی مستعد پارس آباد به زیر کشت گندم رفته که پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

جهان بین افزود: در سه روز گذشته ۱۰ هزار تن گندم توسط غله و تعاون روستایی خریداری شده در حالی که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی از افزایش مراکز ذخیره سازی گندم و خرید سریع این محصول از کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان نگران آتش سوزی مزارع خود هستند، در سریع‌ترین زمان برداشت محصول را انجام می‌دهند و این حجم انبوهی از حضور کامیون‌ها و ماشین آلات حمل گندم را در جلوی مراکز خرید شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان پارس آباد اضافه کرد: مقرر شده تا با تعیین انبار و سیلوی جدید امکان خرید و ذخیره سازی بیشتر نیز فراهم آید که می‌توان از ظرفیت سایر شهرستان‌های همجوار نیز در این زمینه استفاده کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا