شهرستان ها

ضروت ایجاد بازارچه‌های محلی فروش محصولات مشاغل خانگی و تعاونی‌ها




مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر ایجاد بازرچه ها و نمایشگاه های محلی برای فروش محصولات جهت حمایت و پایداری از طرح‌های مشاغل خانگی و تعاونی‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله بر ایجاد بستر لازم در جهت ارتقاء مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه به کار و پشت میز نشینی در بین جوانان جویای کار باید تغییر کند و با توجه به ظرفیت های و منابع خدادادی که در این شهر وجود دارد با همکاری و همراهی همه نهادها و ارگانها ، جوانان را به سمت و سوی کارآفرینی هدایت کرد.

وی کسب و کار های خُرد و خانگی را بهترین راه امرار معاش عنوان کرد و افزود: باید کار را یک ارزش بدانیم چرا که از جمله علل بیکاری در جامعه امروز می‌توان ضعف نگاه به کار و کارآفرینی است و با توجه به حمایت دولت از طرحهای مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جویندگان کار وارد این عرصه برای اشتغال بیشتر شوند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به پرداخت بیش از 11 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان سلسله اشاره کرد و گفت: این مبلغ به 68 طرح پشتیبان و واحد کارگاهی و 60 طرح مستقل در بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت شده است.

ناصری نیا با بیان اینکه مردم منطقه با وچود ظرفیت های بسیار خوبی که وجود دارد با همکاری می‌توانند در قالب شرکت‌های  تعاونی، رونق و توسعه اقتصادی را برای خود ترسیم کنند ، بیان کرد: در شهرستان سلسله بیش از 250 تعاونی فعال که عمده فعالیت آنها در حوزه کشاورزی می باشد وجود دارد و زمینه ایجاد اشتغال و تولید محصولات خوبی را فراهم کرده اند.

وی حلقه به عدم وجود بازارچه ها و نمایشگاه های عرصه محصولات مشاغل خانگی و تعاونی های شهرستان اشاره کرد و گفت: تولیدات فراوانی که در عرصه کشاورزی، دامپروری که  با کیفیت خوبی وجو دارد و برند سازی هم نشده است، نیاز به بازارچه‌های محلی یا نمایشگاه دائمی برای فروش دارند چرا که زمینه تداوم و پایداری از مشاغل را فراهم می‌کنند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا