شهرستان ها

ضرورت آشنایی کودکان با قهرمانان ایرانی

همدان_نویسنده کتاب کودک در استان همدان گفت: وظیفه نویسندگان ایرانی است که با قلم خود جوانان ونوجوانان ایرانی را باقهرمانان ایرانی آشنا کنند و این یک هنر است.

فاطمه بگزاده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از ۱۱ سالگی شروع به نویسندگی کردم و تاکنون کتاب‌های از بنده به چاپ رسیده است و امسال ۴ کتاب در حوزه کودک بنام کتاب آبی مثل دریا شهید مرتضی مفاخری، آن مرد قهرمان داستان شهید محمد رضا دستواره، قشنگ‌ترین نقاشی داستان شهید عباس کریمی و کتاب پل کوچولو برای زندگی شهید حسن زمانی و کتاب یک آقا مهندس مهربان شهید وزوایی را به چاپ رساندم.

وی با بیان اینکه کتاب شاگرد کلاس هشتم در بخش نوجوان، شهید علیرضا جوزی به چاپ رسیده است افزود: نوشتن در حوزه کودک یک حوزه مهمی است و به عنوان یک جبهه فرهنگی می‌توان از آن نام برد.

نویسنده کتاب کودک در استان همدان تاکید کرد: کودکان امروز ما نسل‌های فردا و کسانی هستند که می‌خواهند انقلاب را نگه دارند و پرچم دار دین، انقلاب، امام و رهبری هستند پس بهتراست که کودکان امروز ما با شهدا آشنا شوند.

این نویسنده بابیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان ما باید با کسانی که نگهدار این خون هستند آشنا شوند چون کودکان ما کتاب‌های شهدای کودک را نمی‌خوانند و به آنها معرفی نمی‌شود خاطرنشان کرد: این مورد باعث می‌شود به سمت قهرمانان خیالی دنیای غرب مانند مرد عنکبوتی بروند چون این قهرمانان شناخته شده‌اند.

بگزاده تصریح کرد: دشمن سعی دارد با هر ترفندی قهرمانان خیالی خود را در ذهن کودکان ما جای دهند، گرچه ما قهرمانی مانند محمدرضا دستواره، حسن زمانی و مرتضی مفاخری داریم که هرکدام در جایگاه خود قهرمانان بزرگی هستند و به نوبه خود توانستند محافظ این انقلاب و امام (ره) باشند.

وی یادآور شد: خوشبختانه کتاب‌های کودک بنده توانستند درخشش داشته باشند و به نمایشگاه کودک برسند و مهمتر از همه اینکه نوشتن در حوزه کودک و شهدا یک افتخار است و باید بدانیم کودکان پرچم دار آینده انقلاب هستند.

وی گفت: کودکان و جوانان ما باید با خواندن کتاب‌های فرهنگی حقایق را لمس کنند و باید کلمات را هضم و بفهمند و شهید را بشناسند و این وظیفه نویسنده است که بتوانند به نحو مطلوب این کار را به نگارش درآورند کتاب‌های کودکی که در حوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود بسیار پربار و با اهمیتی هستند و وظیفه ماست این کتاب‌ها را به کودکان بشناسانیم که بتوانند قهرمانان واقعی کشور ایران را آن‌جور که درخور این بزرگواران است بشناسند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا